عصر بازار

بانک مسکن آماده تامین مالی طرح های جزیره کیش است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که این بانک و زیرمجموعه های آن آماده تامین منابع مالی و فعال کردن پروژه های عمرانی غیرفعال در جزیره کیش است.

بانک مسکن آماده تامین مالی طرح های جزیره کیش است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم رحیمی‌ انارکی با اشاره به غیر فعال بودن مجموعه ای از طرح های عمرانی این جزیره افزود: در صورت همکاری متقابل سازمان منطقه آزاد کیش و رسیدن به توافق، این بانک برای تکمیل و فعال کردن پروژه های راکد آمادگی کامل دارد.
    وی با اشاره به بازدید خود از جزیره کیش و شرایط اقتصادی کشور؛ اظهار کرد: بانک مسکن می تواند به بهبود این اوضاع کمک کند و با راهکارهای مختلف و بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های نیمه تمام اقدام کند که این امر منوط به توافق و همکاری های متقابل است.
    مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این گفتگو و در پاسخ به پرسش «مهمترین سیاستگذاری ها و برنامه های بانک مسکن چیست؟» توضیح داد: بانک مسکن به عنوان بانکی دولتی سیاست ها و برنامه های خود را در چارچوب اهداف دولت تنظیم می کند و در این راستا تکمیل واحدهای مسکن مهر، بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد، اصلاح سکونتگاه های غیر رسمی و ایجاد شهرهای جدید در اولویت کاری دولت، وزارت مسکن و این بانک قرار دارد و در این خصوص توافقنامه هایی با سازمان شهرهای جدید امضا شده است.
    رحیمی انارکی اضافه کرد: بر اساس این توافق ها و در نشستی که با رئیس جمهوری داشتیم در مجموع کار ساخت 460 هزار واحد مسکونی کشور در دستور کار قرار گرفته و بانک مسکن به عنوان بازوری تامین مالی این طرح ها آماده اقدام است.
    وی توضیح داد: با اجرای این تصمیم ها و برنامه های بانک مسکن در مجموع کار تامین مالی برای حدود 700 هزار واحد مسکونی کشور تا پایان سال 97 انجام خواهد شد.

    ** بسترهای افزایش دو برابری وام مسکن فراهم نیست
    مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این گفت و گو، در پاسخ به این پرسش که برای افزایش دو برابری وام خرید مسکن چه تصمیمی گرفته شده، گفت: در شرایط کنونی، توان مالی طبقات متوسط و پایین به عنوان گروه هدف کاهش یافته و تصمیم گیری در این خصوص نیازمند زمان، تامین منابع مالی و ظرفیت سنجی بازپرداخت ها هستیم، مگر اینکه دولت برای افزایش حقوق و دستمزدها و بالابردن توان مالی این قشرها تدابیری اتخاذ کند.
    رحیمی انارکی ادامه داد: با توجه به این اوضاع و مجموعه شرایط، اکنون بسترهای لازم برای افزایش و دو برابر شدن تسهیلات مسکن فراهم نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی