عصر بازار

سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد؛

دولت برای پرداخت سهم سه درصدی حق بیمه تامین اجتماعی اعتبار گرفت

عصر اعتبار- سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای اولین بار در بودجه سال آینده کشور ردیف مستقل بودجه ای بر اساس ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی برای پرداخت سهم سه درصدی دولت از حق بیمه تأمین اجتماعی ایجاد شده است.

دولت برای پرداخت سهم سه درصدی حق بیمه تامین اجتماعی اعتبار گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش گروه اجتماعی ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، علی نمکی روز پنجشنبه اظهار داشت: پیگیری این موضوع با تشکیل کمیته مشترکی بین سازمان تأمین اجتماعی و دولت محقق شد و معاونت اقتصادی به عنوان نماینده سازمان تأمین اجتماعی در کمیته یاد شده پیگیری های فراوانی برای به ثمر رساندن این مهم داشته است.
    نمکی ادامه داد: بر اساس ماده 28 قانون تأمین اجتماعی دولت باید حق بیمه سهم خود را به سازمان تأمین اجتماعی بپردازد که با پیگیری های متعدد مقرر شد که از سال 98 این مهم در بودجه سالانه کل کشور در قالب ردیفی مستقل منظور شود.
    نمکی با قدردانی از نگاه سازنده دولت تدبیر و امید و سازمان برنامه و بودجه، گفت: با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق و همکاران معاونت های مختلف در زمان بررسی و تصویب بودجه سال آینده در مجلس این ردیف در بودجه نهایی خواهد شد.
    وی تصریح کرد: امیدواریم مبلغ تعیین شده برای آن نیز افزایش یابد. البته مهم تر از آن پایدار شدن این ردیف در سال های آتی به منظور دریافت مطالبات سازمان از دولت می باشد.
    سازمان تامین اجتماعی 4٢ میلیون بیمه شده دارد که ١٨ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به این افراد ارائه می دهد.
    در مجموع ١4 میلیون نفر به عنوان بیمه شده اصلی به تامین اجتماعی بیمه پرداخت می کنند که البته بخشی از این حق بیمه برای برخی مشاغل مانند قالیبافان، رانندگان و کارگران ساختمانی و برخی دیگر از بیمه شدگان توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی