عصر بازار

تعیین اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی برای وام شهریه دانشجویان

عصر اعتبار- بر اساس لایحه بودجه ۹۸ وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان می شود.

تعیین اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی برای وام شهریه دانشجویان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، لایحه بودجه سال 1398 در چهارم دی ماه 97 از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

    بر اساس بند «ب» تبصره 9 لایحه بودجه 98، 100 درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال 1385 تا سال 1397 به صندوق های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق های مزبور اختصاص می یابد.

    وجوه مذکور تا سقف 800 میلیارد ریال پس از واریز به خزانه داری کل کشور به صندوق های مربوط برگشت داده می شود تا بر اساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت های رفاهی دانشجویی شود.

    بر اساس بند «ج» تبصره 9 لایحه بودجه 98، مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می گیرد.

    اقساط وام های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد پرداخت می شود. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزبور در اولویت دریافت وام هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی