عصر بازار

جزییات کانال مالی ایران و سوریه؛

اتصال کارت‌های شتابی دو کشور

عصر اعتبار- سفیر ایران در سوریه درباره جزییات کانال مالی تهران- دمشق گفت: بعد از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، شهرندان دو کشور می‌توانند با استفاده از کارت‌های شتابی، لیر و ریال در کشور مقابل دریافت کنند.

اتصال کارت‌های شتابی دو کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، جواد ترک آبادی در خصوص جزییات کانال مالی که قرار است بین ایران و سوریه برقرار شود، اظهار داشت: موافقتنامه همکاری های بانکی بین دو کشور در چند چارچوب مورد پیگیری است.

    وی با بیان اینکه اولین مورد از موافقت نامه همکاری های بانکی بین ایران و سوریه، احداث بانک در کشور مقابل توسط کشور دیگر است، افزود: دومین مورد احداث شعب مختلف بانک های موجود دو کشور در کشور مقابل است.

    سفیر ایران در سوریه ادامه داد: یکی دیگر از موارد مورد توافق برقراری رابطه ارزهای محلی ایران و سوریه از طریق بانک های واسطه براساس توافقنامه ای است که امضا خواهد شد.

    این دیپلمات ایرانی گفت: در نظر داریم شهروندان ایرانی با استفاده از کارت های شتابی بانکی که در اختیار دارند، بتوانند در سوریه از دستگاه های بانکی آن کشور، لیر دریافت کنند. همچنین شهروندان سوری نیز خواهند توانست که از عابر بانک های ایرانی، ریال ایران را دریافت کنند.

    وی ادامه داد: بانک های مرکزی دو کشور نیز براساس این موافقتنامه قرار است این موضوعات را پیگیری و اجرایی کنند. ترک آبادی تصریح کرد: شاید بزرگترین مشکل در زمینه اجرایی شدن این موضوع آن است که طرف سوری زیرساخت های لازم برای برقراری روابط با بانک های ایرانی را ندارد.

    سفیر ایران در سوریه ادامه داد: شبکه شتابی که بانک های ایرانی از آن استفاده می کنند، در سوریه هنوز کامل نیست و ما منتظر هستیم که این زیرساخت ها ایجاد شود تا بتوانیم کار خودمان را ادامه دهیم.

    به گفته این دیپلمات ایرانی، حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و سوریه در حال حاضر کمتر از 400 میلیون دلار است که بسیار ناچیز بوده و مقامات و مسئولین در تلاش هستند تا این مبادلات را به سطح مناسباتی سیاسی برسانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی