عصر بازار

معاون وزارت بهداشت اعلام کرد:

انتشار حساب‌های ملی سلامت

عصر اعتبار- معاون درمان وزارت بهداشت از کاهش سهم پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت طبق حساب‌های ملی سلامت خبر داد.

انتشار حساب‌های ملی سلامت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان‌بابایی از انتشار جداول حساب‌های ملی سلامت سال 1395 خبر داد و گفت: طبق این جداولی که اخیرا بر روی درگاه ملی آمار قرار گرفته است، با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش سهم پرداخت از جیب خانوارها در این حوزه ادامه پیدا کرده و به رقم 35.66 درصد رسیده است.

    وی با بیان اینکه این جداول وضعیت حساب‌های ملی سلامت را طی 16 سال متوالی یعنی از سال 1380 تا 1395، بر روی درگاه ملی آمار منتشر کرده‌اند، افزود: این جدول کل مخارج انجام شده برای سلامت مردم را در کشور نشان می‌دهند و بر اساس دستور سازمان بهداشت جهانی تهیه شده‌اند.

    معاون درمان وزیر بهداشت همچنین گفت: نموداری در این جداول وجود دارد که نشان می‌دهد سهم پرداخت از جیب خانوارها از 56.97 درصد در سال 1380 و بعد از فراز و نشیب‌های بسیار به 35.66 درصد در سال 1395 رسیده است.

    جان‌بابایی تاکید کرد: بر این اساس طی 16 سال سهم پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت، 21.31 درصد کاهش یافته است. در مقابل سهم پرداخت‌های دیگران یعنی دولت و شرکت‌ها 18.54 درصد افزایش یافته است. در عین حال سهم پرداخت‌های غیرمستقیم خانوارها نیز 2.78 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی