عصر بازار

معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد:

پرداخت تسهیلات ۹۰ درصد از طرح‌های مصوب اشتغال تا پایان ماه جاری

عصر اعتبار- معاون اقتصادی استاندار قزوین تأکید کرد: بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات ۹۰ درصد از طرح‌های مصوب اشتغال تا پایان دی‌ماه جاری هستند.

پرداخت تسهیلات ۹۰ درصد از طرح‌های مصوب اشتغال تا پایان ماه جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، منوچهر حبیبی روز گذشته در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جذب تسهیلات اشتغال‌زایی بسیار ضعیف است و به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست.

    وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی با جذب هزار میلیارد ریال طی 9 ماه گذشته رتبه اول اشتغال‌زایی را در بین دستگاه‌های متولی به خود اختصاص داده‌اند.

    معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: تلاش مدیران جهاد کشاورزی برای جذب تسهیلات قابل‌تقدیر بوده و باید از این دستگاه که همسو با سیاست‌های کلی نظام پیش می‌رود قدردانی کرد.

    وی خاطرنشان کرد: عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی باید بیش‌ازپیش مورد رصد قرارگرفته و تا آخر سال جاری تمام طرح‌های معرفی‌شده به بانک‌ها، تسهیلات موردنظر را دریافت کنند.

    حبیبی اظهار کرد: دستگاه‌ها در معرفی طرح‌ها به بانک‌ها در اشتغال‌زایی کوتاهی نکنند چراکه عدم معرفی طرح‌ها به معنای ناکارآمدی و ناتوانی مدیر است.

    این مسئول خاطرنشان کرد: بانک‌ها موظف هستند تا پایان دی‌ماه سال جاری 90 درصد طرح‌های مصوب شده همسو با سیاست‌های کلی دولت را پرداخت کرده و تا پایان بهمن‌ماه امسال این رقم را به 100 درصد رسیده و طرح نیمه‌کاره و معطل شده در بانک‌ها وجود نداشته باشد.

    وی عنوان کرد: اشتغال و سرمایه‌گذاری جزو نیازهای اساسی کشور است و باید همه مسئولان در این حوزه جدی‌تر و پررنگ‌تر از گذشته عمل کنند.

    معاون اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به تسهیلات و امکانات خوب دولت در بخش اشتغال‌زایی باید با روان‌تر شدن امور توسط بانک‌ها و دستگاه‌های متولی بستر سرمایه‌گذاری و اشتغال بیشتر را در این زمینه شاهد باشیم.

    وی با اشاره به اینکه دغدغه همه مدیران باید کمک به اشتغال باشد، اشاره کرد: با ایجاد اشتغال آسیب‌های اجتماعی رو به نزول خواهد گذاشت و همچنین رضایت‌مندی و امید به آینده با سیر صعودی روبرو خواهد شد.

    حبیبی با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی از شاخص‌های مهم و اساسی ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به شمار می‌رود، یادآور شد: دستگاه‌های متولی با برنامه‌ریزی سازمانی و درست باید به‌صورت کمی و کیفی در جهت تحقق سند چشم‌انداز 1404 گام‌های اساسی برداشته و به‌صورت محسوس گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای اشتغال ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی