عصر بازار

واعظی اعلام کرد:

دولت مصمم به تصویب CFT

پیگیری ایجاد سازوکار مالی با اروپا

عصر اعتبار- رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به رد شدن لایحه CFT در شورای نگهبان تاکید کرد: با توجه به اینکه این لایحه استاندارد همکاری ایران با بانک‌های دنیا را مشخص می‌کند، دولت مصمم به تصویب آن است.

دولت مصمم به تصویب CFT
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمود واعظی ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT که به تصویب مجلس رسیده بود ولی شورای نگهبان آن را رد کرده است،  گفت: چهار لایحه مرتبط با الحاق به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نه فقط برای دولت که برای کشور مهم است زیرا استاندارد همکاری های بانکی ایران با دنیا را مشخص می کند.

    وی افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی کار بسیار زیادی را بر روی این لایحه انجام داده بود، حتما مصمم است که این لایحه مسیر دیگری را برای تصویب طی کند. رییس دفتر رییس جمهور با تبریک انتصاب آیت الله صادق آملی لاریجانی به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایشان با آگاهی و شناختی که از ابعاد مختلف این لوایح دارند و سال های طولانی در جلسه سران قوا حضور داشته اند، می توانند در مجمع تشخیص در تصویب لایحه CFT به دولت کمک کنند.

    پیگیری جدی ساز و کار مالی با اروپا

    واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره اجرایی نشدن ساز و کار ویژه مالی با اروپا (SPV) اظهار داشت: دولت و وزارت امور خارجه با جدیت پیگیر اجرایی شدن این ساز و کار هستند ولی همان طور که فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه نیز به طور جدی بدنبال اجرایی شدن این سازو کار است اما با محدودیت ها و فشارهای آمریکا مواجه است.

    وی با انتقاد از تاخیر زیاد اروپا در راه اندازی این ساز و کار ادامه داد: روابط ایران با اروپا ابعاد مختلفی دارد و همه چیز به SPV ختم نمی شود. ایران با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد و به طور جدی با آمریکا درگیر است، به پشتیبانی سیاسی اروپا نیازمند است.

    رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد که اروپا قول اجرایی شدن SPV را داده است و باید آن را راه اندازی کند. وی به ساز و کارهای مختلف ایران برای همکاری با کشورهای ترکیه، هند، چین و روسیه اشاره و ابراز امیدواری کرد که روابط ایران با اتحادیه اروپا نیز توسعه یابد.

    واعظی درخصوص اخبار منتشر شده درباره واگذاری یک بنگاه اقتصادی به رییس سازمان خصوصی سازی نیز گفت: من این موضوع را پیگیری خواهم کرد البته این مباحث بیشتر رسانه ای و ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی است.

    رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد که با توجه به شناختی که از علی اشرف پوری حسینی دارد، بسیار بعید می داند که این واگذاری انجام شده باشد. وی درباره اینکه اولویت در بودجه 98 ملی بوده یا منطقه ای نیز گفت: اولویت اول ما نگاه ملی و تخصیص بودجه با توجه به منافع ملی است اما نمی توان اولویت های منطقه ای را نیز نادیده گرفت زیرا برخی از مناطق کشور از برخی دیگر از مناطق آبادتر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو