عصر بازار

تا یک ماه آینده؛

تسهیل فرآیند صدور امضای دیجیتال

عصر اعتبار- سرپرست مرکز تجارت الکترونیک: قرار شد فرآیند صدور امضای الکترونیک کم هزینه‌تر، سریع‌تر و به طور کلی تسهیل شود.

تسهیل فرآیند صدور امضای دیجیتال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، علی رهبری افزود: تا یک ماه آینده فرآیند الکترونیکی شدن امضا‌ها باید قطعی و عملی شود.
    وی گفت: به دو طریق امضای الکترونیکی می‌شود، یکی از طریق دستگاه‌های الکترونیکی که مانند فلش عمل می‌کند که این روش مقداری هزینه دارد و روش دوم از طریق برنامه‌های دستگاه تلفن همراه است که هزینه بسیار پایینی دارد و مرکز تجارت الکترونیک برای اینکه مردم کمتر هزینه کنند این روش را با جدیت دنبال می‌کند.
    رهبری گفت: مرکز تجارت الکترونیک به دنبال آن است تا سیاست یک امضا برای یک نفر را اجرایی کند تا افراد برای تمام امورات خود فقط از یک امضا استفاده کنند که به این طریق هم، هزینه‌ها برای مردم باز هم کم می‌شود.
    وی در پایان گفت: تاکنون 600 هزار امضای الکترونیک تا به امروز مرکز تجارت الکترونیک صادر کرده است، 15 میلیون امضا را ثبت اسناد صادر کرده و 45 میلیون امضا هم ثبت احوال برای کارت هوشمند صادر کرده که این 45 میلیون فعلا قانونی نیست تا تاییدیه‌های رسمی آن از طریق مبادی قانونی صادر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی