عصر بازار

رئیس شورای عالی زکات کشور خبر داد:

جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان «زکات» در ۹ ماهه سال جاری

عصر اعتبار- رئیس شورای عالی زکات کشور از جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان «زکات» در ۹ ماهه سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای عالی زکات و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همایش استانی شورای زکات که در ساختمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه دین مبین اسلام مجموعه‌ای کامل از تعالیم الهی بوده و در برگیرنده همه امور مادی و معنوی انسانها ست، اظهار داشت: اگر دولتمردان، جامعه را از لحاظ اقتصادی و معیشتی درست اداره نکنند تعداد فقرا افزایش پیدا می‌کند؛ لذا رسیدگی به زندگی فقرا و رونق بخشیدن به سفره آنها وظیفه حاکمیت اسلامی است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی از جمع‌آوری 400 میلیارد تومان زکات در کشور در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: همه افراد در هر شغلی که هستند می‌توانند زکات مال خود را پرداخت کنند.

    وی ادامه داد: روحانیون و مدیران و مسئولان اقتصادی در زمینه رسیدگی به امور فقرا و محرومان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و مسئولان باید با همدلی و همراهی، به نیازمندان رسیدگی کنند و مشکلات را از روی دوش آنان برداشته و در راستای رفع فقر و محرومیت در جامعه تلاش کنند.

    رئیس شورای عالی زکات با اشاره به اینکه زکات قانون الهی است، یادآور شد: زکات تنها محدود به واجبات تعیین شده نیست بلکه زکات می‌تواند در بخش‌های دیگر به صورت مستحبی پرداخت شود و لازم است افراد در هر شغل و فعالیتی که هستند زکات مال خود را بپردارند.

    حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر اهمیت تقویت بخش کشاورزی،گفت: کشاورزی از ارکان تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است و اگر اقتصاد ما بر مبنای تقویت بخش کشاورزی پایه‌ریزی شود، شاهد اقتصادی پویا و شکوفا در جامعه هستیم و اگر بخواهیم میزان پرداخت زکات در کشور افزایش یابد، باید به کشاورزی رونق بخشیم.

    وی افزود: استواری اقتصاد بر پایه نفت خطرپذیری بالایی دارد ولی اقتصاد کشاورزی درون‌گرا، استفاده حداکثری از منابع طبیعی و اراضی داخلی است و کشاورزی باید در سبد فرهنگ عمومی مردم و خانواده‌ها قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو