عصر بازار

ایران در شرف تاسیس بانک مشترک با هند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است با تاسیس بانک مشترک میان ایران، چین، هندوستان، پاکستان، روسیه و ترکیه می‌توان بخش اعظمی از مبادلات ارزی را صورت داد.

ایران در شرف تاسیس بانک مشترک با هند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ابوالفضل حسن بیکی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به هندوستان، اظهار داشت: یکی از وظایف دیپلمات ها به خصوص وظیفه ذاتی وزیر امور خارجه ارتباط و مذاکره با تمامی کشورهای جهان به جز اسرائیل و آمریکا است.

    وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای زیادی حرکت ترامپ علیه ایران را تقبیح کرده و تحریم های ظالمانه آمریکا را دنبال نکردند، یادآور شد: یکی از این کشورها هندوستان است که از قدیم الایام با آنها روابط گسترده ای داشته ایم.

    نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفت: هندوستان با حدود یک میلیارد و 150 میلیون نفر جمعیت  کشور بزرگی محسوب می شود که بخشی از نیازهای این کشور از ایران تأمین می شود و البته متعاقب آن بخشی از نیازهای ایران از هندوستان قابل تامین است از این رو ارتباط بسیار گسترده ای میان دو کشور وجود دارد.

    حسن بیکی در ادامه تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، هندوستان حمایت خود را از این توافقنامه اعلام کرد و با ایران پیمان اخوت بست و در همین راستا در بخش امنیت و اقتصاد با ایران معاهدات متعددی را به امضا رساند و در حال حاضر نیز بخشی از منابع نفتی خود را از ایران تأمین می کند و همچنین یکی از سرمایه گذاران اصلی بندر چابهار است.

    تلاش جمهوری اسلامی برای تاسیس بانک مشترک برای مبادلات ارزی

    وی ادامه داد: در حال حاضر تلاش داریم از طریق تهاتر با هند روابط اقتصادی را برقرار کنیم که برای این مهم باید بانک مشترکی تاسیس شود که مبادلات ارزی ما را تامین کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وزیر امور خارجه در سفر به هند جلسات متعددی داشت و حمایت هایی نیز در این خصوص از سوی تجار ایرانی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال تاسیس بانک مشترکی با ترکیه، چین، پاکستان، روسیه و هندوستان برای تبادل ارزی بوده و همین تلاش در جریان مذاکرات با اروپایی ها نیز دنبال می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی