عصر بازار

افزایش ۶۲ درصدی صدور ضمانت نامه‌ صادراتی در ۹ ماهه امسال

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: صدور ضمانت نامه‌های صادراتی در۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۶۲ درصدی صدور ضمانت نامه‌ صادراتی در ۹ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، افروز بهرامی با بیان اینکه صدور ضمانت نامه‌های صادراتی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد رشد داشته،  گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون دلار ضمانت نامه برای صادرات غیر نفتی صادرشده است که پیش بینی می‌کنیم این رقم تا پایان سال به 2 میلیارد دلار برسد.
    وی با تاکید براینکه صندوق ضمانت صادرات مصمم است ازصادرات غیر نفتی در مقابل تحریم‌ها محافظت کند افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که بانک‌های کشور در صدور ضمانت نامه‌ها دارد، این صندوق ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را در قالب محصولات جدید بیمه‌ای تضمین می‌کند.
    وی با اشاره به اینکه متوسط پوشش‌های بیمه اعتبار صادراتی در سطح جهان 10% است، عنوان داشت صندوق تا پایان برنامه ششم این حد نصاب را پشت سر خواهد گذاشت.
    بهرامی، الگو‌های موفق کشور‌های شرق آسیا از جمله ژاپن، چین، هند و کره جنوبی در سیستم‌های اعتبار صادراتی را به عنوان الگویی برای کشورمان معرفی و از دولت و مجلس درخواست کرد تا بنیه مالی صندوق ضمانت صادرات ایران در سطح موسسات رقیب صادراتی تقویت شود.

    *اجرای بسته حمایت از صادرات سال 97

    رئیس هیئت مدیره صندوق با اشاره به چهار وجه نهاد‌های حامی صادرات شامل سازمان توسعه تجارت، صندوق توسعه ملی، بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات، از عزم جدی این نهاد‌ها برای اجرای بسته حمایت از صادرات سال 97 و تزریق منابع مالی ارزان قیمت ارزی و ریالی به صادرات کشور خبر داد.
    بهرامی، استفاده از بیمه نامه‌های اعتبار صادراتی صندوق را از بهترین و ارزان‌ترین راه پوشش و مدیریت ریسک صادرات معرفی و به صادرکنندگان توصیه کرد تا بیش از پیش از این خدمات استفاده کنند.
    وی صادرات به شکل نقدی را در حکم ایجاد مزیت رقابتی برای صادرکنندگان سایر کشور‌ها دانست و تاکید کرد: صادرکنندگان ایرانی باید برای افزایش رقابت پذیری در بازار‌های خارجی به فروش به شکل اعتباری فکر کنند.
    مدیرعامل صندوق با اشاره به اینکه صندوق آماده است تا به عنوان ضربه گیر تجارت خارجی عمل کند برنامه‌های جدید صندوق ضمانت صادرات را شامل فعال سازی خطوط اعتبار خریدار، خرید دین اسناد صادراتی، صدور ضمانت نامه‌های مورد نیاز پیمانکاران ایرانی فعال در خارج از کشور ذکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو