عصر بازار

رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد:

اطلاعات ۷۳۲ هزار حقوق‌بگیر در سامانه ثبت شده است

عصر اعتبار- رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار مدیر دولتی مشغول به کار هستند، گفت: اطلاعات ۷۳۲ هزار حقوق‌بگیر، در سامانه مربوطه ثبت شده است.

اطلاعات ۷۳۲ هزار حقوق‌بگیر در سامانه ثبت شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، جمشید انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: طراحی سامانه حقوق و مزایا، در سال گذشته در دستور کار سازمان اداری و استخدامی قرار گرفته و در اردیبهشت ماه سال جاری نیز، این دستورالعمل برای عضویت دستگاهها در سامانه ابلاغ شده است.

    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: هنوز هم در برخی از دستگاههای اجرایی، کاربران با وجود اینکه آموزش دیده‌اند، دچار ابهام هستند و ما در حال رفع این ابهامات هستیم.

    وی با اشاره به ضرورت دسترسی به حقوق مدیران، گفت: طبق قانون، شرط پرداخت حقوق ثبت در سامانه است؛ بر این اساس، اگر قرار بود مر قانون عمل کرده و از ابتدای سال اعلام می‌کردیم تا زمانی که ثبت نکنید، اجازه پرداخت ندارید، آنگاه هفت تا هشت ماه، حقوق برای این افراد واریز نمی‌شد.

    انصاری ادامه داد: در مهرماه، بخشنامه‌ای صادر کردیم که هر یک از دستگاهها، در سامانه اطلاعاتی خودشان گزینه‌ای ایجاد و پرداختی‌ها را ثبت کنند.

    وی با بیان اینکه قوه مجریه، بیشترین ثبت را داشته است، افزود: دستگاه های خارج از قوه مجریه، چندان تمایلی به ثبت اطلاعات ندارند؛ به خصوص دستگاههایی که بیشترین ادعا را در این رابطه داشتند، کمتر همکاری نمودند.

    وی ادامه داد: یکی از این دستگاه ها صدا و سیما است که با وجود مدعی بودن هنوز اطلاعات را ثبت نکرده است.

    معاون رئیس جمهور اظهار داشت: مجلس اولین قوه خارج از قوه مجریه بود که اطلاعات خود را ثبت کرد؛ اما دستگاه های وابسته به مجلس همچون دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها، اطلاعات را وارد نکرده اند.

    به گفته انصاری، مجموعه قوه قضاییه و نهادهای خارج از قوای سه‌گانه، هنوز اطلاعات خود را بارگذاری نکرده اند.

    وی ادامه داد: برای 1683 دستگاه در سامانه، کاربر تعریف شده است؛ در حالیکه باید 3646 کاربر معرفی می شد؛ اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

    انصاری ادامه داد: 1272 دستگاه، قوانین مورد عمل خود و حدود 400 دستگاه اطلاعات حقوق و مزایای خود را وارد کرده اند؛ به این معنا که 732 هزار و 990 نفر از حقوق بگیران وارد شده است.

    رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: دستگاه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان که یک میلیون  و 200 هزار کارمند دارند، اطلاعات را بارگذاری کرده و برای لینک شدن با سامانه ما، اقدامات لازم در حال انجام است.

    وی افزود: به طور کلی، اطلاعات دو میلیون و 100 هزار نفر حقوق بگیر، بارگذاری شده است.

    انصاری با بیان اینکه 240 هزار نفر در قوه مجریه، با پست سازمانی مدیر و رئیس مشغول به کار هستند، گفت: در سامانه، حقوق مدیران کل به بالاتر ثبت می‌شود که مجلس ایراد گرفته و اعلام کرد کلمه مدیر در قانون به صورت عام ذکر شده است، از این رو طبق ابلاغیه جدید، حقوق کلیه مدیران و روسا ثبت خواهد شد.

    معاون رئیس جمهور اظهار داشت: از نظر ما بیشتر از 50 درصد اطلاعات، در سامانه ثبت شده است و ما آمادگی فراهم کردن زمینه دسترسی عموم مردم به سامانه را داریم که امیدواریم این موضوع هفته آینده در هیات دولت مطرح شود.

    قانون بازنشستگی به همکاری 1176 نفر خاتمه داد/ برای چند نفر مجوز ادامه کار گرفته شد؟

    انصاری در ادامه درخصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان به همکاری 326 نفر در مجموعه دولت خاتمه داده شد.

    وی افزود: از این تعداد 110 نفر از مقامات و 52 نفر از شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی کشور و مابقی نیز در مشاغل دیگری بودند.

    معاون رییس جمهور ادامه داد: به فعالیت 200 نفر در سازمان صدا و سیما و 650 نفر در نیروهای مسلح خاتمه داده شد.

    وی گفت: در مجموع به فعالیت 1176 نفر در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان خاتمه داده شد.

    انصاری اظهار داشت: برای دو نفر در وزارت بهداشت، یک نفر در وزارت راه و شهرسازی، یک نفر در وزارت نفت و یک نفر در وزارت جهاد کشاورزی مجوز ادامه کار گرفته شد.

    وی ادامه داد: البته این پنج نفر به غیر از اجازه هایی است که به صورت کلی برای دستگاه ها گرفته شده است. به عنوان مثال دستگاهی برای تداوم فعالیت 20 نفر مجوز گرفته که البته با توجه به اینکه هنوز نهایی نشده است، در اختیار ما نیست.

    وی در خصوص نقطه نظرات مقام معظم رهبری در رابطه با این قانون، گفت: ا ابتدا نیز این نقطه نظر بود که نمی توان این قانون را صفر و یک دید؛ برخی از افراد تخصصی دارند که نمی توان خلا وجودی آنها را جبران کرد. مخاطب رهبری نیز مجلس بود. با ابلاغ رییس مجلس مرکز پژوهش ها بررسی ها را آغاز کرده و هر نتیجه ای کسب شود به مجلس تقدیم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی