عصر بازار

دختر ترامپ در انتخاب رییس جدید بانک جهانی مشاوره می‌دهد

عصر اعتبار- یک مقام آگاه در کاخ سفید گفت: ایوانکا ترامپ در میان نامزدهای ریاست بانک جهانی نیست؛ اما در انتخاب نامزد ریاست بانک جهانی مشاوره خواهد داد.

دختر ترامپ در انتخاب رییس جدید بانک جهانی مشاوره می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، یک مقام رسمی در کاخ سفید گفت: ایوانکا ترامپ در انتخاب یک کاندیدای آمریکایی برای سمت ریاست بانک جهانی کمک خواهد کرد. وی که خواست نامی از او برده نشود، گفت: نام ایوانکا که پیش از این توسط فایننشال تایمز و برخی دیگر از رسانه ها به عنوان یکی از کاندیدای احتمالی عنوان شده بود را رد می کنم. 

    این مقام رسمی گفت: استیون منوچینی وزیر خزانه داری آمریکا و میک مالوانی رییس کارمندان کاخ سفید از ایوانکا ترامپ خواسته اند از آنجایی که او همکاری نزدیکی با بانک جهانی در دو سال اخیر داشته برای مدیریت نامزد یک فرد آمریکایی کمک کند.

    دختر رییس جمهور آمریکا دو سال پیش با همکاری 13 کشور صندوقی را با اعتبار اولیه 1.6 میلیارد دلار در بانک جهانی با عنوان صندوق کارآفرینی زنان ایجاد کرد. بر پایه این گزارش، جیم یانگ کیم رییس بانک جهانی چند روز پیش اعلام کرد که در پایان ماه جاری میلادی استعفاء خواهد داد. اعلام استعفای او در حالی است که 3 سال زودتر از زمان اتمام تصدی او است. انتخاب هر نامزدی باید به تایید هیات مدیره بانک جهانی برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی