عصر بازار

نیمی از آمریکایی‌ها ترامپ را مسئول می‌دانند؛

دولت ترامپ تخمین خود از ضرر بسته شدن دولت را ۲ برابر کرد

عصر اعتبار- دولت ترامپ اعلام کرد که حالا تخمین می‌زند هزینه تعطیلی دولت، دو برابر مقداری باشد که در ابتدا پیش‌بینی شده بود.

دولت ترامپ تخمین خود از ضرر بسته شدن دولت را ۲ برابر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، دولت ترامپ اعلام کرد که حالا تخمین می‌زند هزینه تعطیلی دولت، دو برابر مقداری باشد که در ابتدا پیش‌بینی شده بود. این در حالیست که طبق آخرین نظرسنجی، اکثریت آمریکایی‌ها ترامپ را مسئول این وضع می‌دانند.

    طبق گفته مقامات دولت ترامپ، تخمین خسارت اولیه این بود که تعطیلی دولت هر دو هفته 0.1 درصد از تولید ناخالص ملی (رشد اقتصادی) می‌کاهد، حالا این میزان 2 برابر شده است، یعنی هر هفته 0.1 درصد از تولید ناخالص ملی کاسته می‌شود.

    این تغییر به علت ضررهای بزرگتری است که به پیمانکاران خصوصی وارد شده است که با تعطیلی دولت بیکار شده‌اند. همچنین عملکردهای دولتی بیشتری متوقف شده‌اند.

    تخمین دولت ترامپ حتی از برخی پیش‌بینی‌های اقتصاددانان وال‌استریت هم بدتر است.

    نظرسنجی ملی 8 تا 14 ژانویه نشان می‌دهد 51 درصد از بزرگسالان آمریکا، ترامپ را مسئول تعطیلی دولت می‌دانند. این همان میزانی است که در نظر سنجی هفته اول تعطیلی دولت هم اعلام شده بود.

    اما با ادامه تعطیلی دولت در هفته چهارم، اداره فدرال هوانوردی آمریکا مجبور شده است 1700 بازرس امنیت هوایی را دوباره به کار فرا بخواند. به این ترتیب 23000 کارمند کنترل پرواز بدون دستمزد به کار خود ادامه خواهند داد.

    اداره خدمات درآمد داخلی (اداره مالیات) آمریکا هم اعلام کرد 46هزار نفر از کارکنان خود را که به خانه فرستاده شده بودند، برای پردازش درآمدهای مالیاتی و سالانه، دوباره به کار فرا خواهد خواند.

    بلندترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا، امروز وارد روز 26ام خود شد. هفته گذشته 800هزار کارمند دولت که به خانه فرستاده شده‌ یا بدون دستمزد مشغول کار بودند، اولین موعد پرداخت حقوق خود را بدون دستمزد، پشت سر گذاشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی