عصر بازار

احتمال افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ تقریبا صفر است

عصر اعتبار- ارزیابی بازار پول نشان می‌دهد نه تنها امسال بلکه تا اواسط سال آینده میلادی نیز احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا نزدیک صفر است.

احتمال افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ تقریبا صفر است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی اروپا ماه گذشته اعلام کرد به سیاست‌های محرک مالی خود خاتمه می‌دهد اما به منظور حمایت از اقتصاد منطقه یورو و افزایش نرخ بهره، تا تابستان در خصوص افزایش نرخ بهره تصمیم گیری نخواهد کرد. با این حال با توجه به چشم انداز نامناسب اقتصادی منطقه یورو، سرمایه‌گذاران معتقدند نرخ بهره منفی 0.4 درصدی فعلی بیش از آن چه که پیشتر تصور می شد حفظ خواهد شد.

    آمارهای منتشر شده از کاهش غیرمنتظره تولیدات صنعتی آلمان در ماه نوامبر که بزرگ ترین اقتصاد اروپا و منطقه یورو محسوب می شود باعث شده است تا نگرانی‌ها از وارد شدن اقتصاد آلمان به رکود صنعتی در سه ماهه پایانی سال تشدید شود.

    ماتیاس ون در یوگت، محقق بازار در موسسه کی بی سی گفت: احتمال تغییر در نرخ بهره در آمریکا و اروپا بسیار ضعیف است.

    بانک مرکزی اروپا آخرین بار در سال 2011 نرخ بهره را افزایش داده بود و پس از آن تا سال 2016 و به منظور مقابله با تورم منفی، نرخ بهره را همواره کاهش داد. لین گراهام تیلور، استراتژیست درآمدی روبوبانک گفت: ارزیابی‌های فعلی نشان می‌دهد بانک مرکزی با چالش‌های زیادی برای افزایش نرخ بهره در زمانی که بخواهد این کار را انجام دهد مواجه خواهد شد.

    تورم منطقه یورو تا پایان ماه دسامبر به 1.6 درصد رسید که 0.3 درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه نوامبر است. بانک مرکزی اروپا دستیابی به تورم 2 درصدی را هدفگذاری کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی