عصر بازار

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

«بسته حمایتی» امروز و فردا به حساب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی واریز می‌شود

عصر اعتبار- سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: تعامل سازنده با تشکل‌های بازنشستگان و مستمری بگیران با جدیت دنبال می شود و برای اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور برآورده شدن خواسته ها نیز از نظرات تشکل‌ها استفاده می شود.

«بسته حمایتی» امروز و فردا به حساب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا روز شنبه در جلسه ای با اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اظهار کرد: امروز مبلغ بسته حمایتی برای 3 میلیون نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی به حساب آنها واریز می شود و فردا نیز برای 3 میلیون و 150 هزار نفر دیگر از بیمه شدگان واریز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه تا پایان سال 3 مرحله دیگر از این بسته‌های حمایتی به افراد مشمول ارائه می‌شود، گفت: بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی که حقوقی کمتر از 3 میلیون تومان دریافت می‌کنند، 13 میلیون و 800 هزار نفر هستند که پس از تبادل اطلاعات با سایر سازمانها و حذف همپوشانی‌ها مقرر شد که بسته حمایتی به 6 میلیون و 150 هزار نفر ارائه شود.

    سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره 1420 پاسخگوی سوالات احتمالی درباره بسته حمایتی است، گفت: در مرحله قبلی به 2 میلیون و 600 هزار نفر مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی بسته حمایتی ارائه شد.

    زدا با بیان اینکه مدیریت منابع مالی در سازمان تأمین اجتماعی و تعیین اولویت اختصاص منابع با جدیت پیگیری می شود، گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان اولین اولویت است و سایر تعهدات در اولویت های بعدی قرار دارند.

    وی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان از مسائل بسیار مهم برای سازمان تأمین اجتماعی محسوب می شود، اظهار داشت: فرمول مشخصی برای اجرای همسان سازی با همفکری و مشارکت تشکل های بازنشستگی طراحی شده و ارزیابی ما این است که اجرای این برنامه نیازمند اعتبار 12 هزار میلیارد تومانی است.

    زدا درباره پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: مکانیزم پرداخت مطالبات این مراکز اصلاح شده و اختیار مدیران درمان استانها افزایش یافته است. شرایطی ایجاد شده است که منابع موجود به صورت عادلانه بین مراکز طرف قرارداد تقسیم شود.

    وی ادامه داد: برای تهاتر بدهی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد با مطالبات این سازمان از دولت در حال پیگیری هستیم.

    دکتر مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برای ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان، برنامه سقف گذاری خدمات سرپایی در مراکر درمانی تأمین اجتماعی درحال اجرا است.

    وی افزود: بر اساس این برنامه پزشکان باید وقت معینی را برای معاینه و رسیدگی به بیمار اختصاص دهند تا رسیدگی و خدمات تشخیصی و درمانی با دقت و کیفیت بالاتری انجام شود.

    دکتر درخشان سقف گذاری را دارای مبنای علمی و مبتنی بر تجربه های سالهای گذشته دانست و گفت: این کار از چند ماه گذشته آغاز شده و به مرور در تمامی مراکز به اجرا در می آید.

    علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: آقای زدا تا کنون در مسئولیت های مختلفی که در سازمان تأمین اجتماعی بر عهده داشته عملکرد قابل تقدیری از خود به جا گذاشته است و اکنون نیز با توجه به چالش های پیش رو مسئولیت سنگینی را پذیرفته و بدون تردید در این مقطع حساس نیز به خوبی و با استفاده از توان و تجربه ارزشمند مدیران و همکاران، این سازمان بزرگ را مدیریت خواهد کرد.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی با تقدیر از اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای پرداخت بسته حمایتی بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان و همچنین پرداخت حق بیمه مربوط به بیمه تکمیلی این عزیزان در موعد مقرر و به خوبی انجام شده است.

    رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بازگشت چک های ارائه شده به بابک زنجانی را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته عنوان کرد و گفت: با این کار ارزشمند توجه و اولویت حفاظت از اموال کارگران و بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی به خوبی مشخص شد.

    بیات با اشاره به بررسی بودجه سال آینده کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و واریز نشدن سهم نه بیست و هفتم درمان تأمین اجتماعی به خزانه خواسته های اصلی بازنشستگان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی