عصر بازار

ارز رمزنگار مشترک عربستان و امارات راه‌اندازی شد

عصر اعتبار- عربستان سعودی و امارات متحده عربی ارز رمزنگار مشترک را برای استفاده در نظام بانکی یکدیگر راه اندازی کردند.

ارز رمزنگار مشترک عربستان و امارات راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اولین ارز رمزنگار مشترک خود را در نخسستین دیدار شورای همکاری سعودی-اماراتی در ابوظبی راه اندازی کردند. در همین حال این ارز رمزنگار مشترک در مراحل اولیه محدود به بانک ها خواهد شد تا دولت ها درک بهتری از چگونگی عملیات برون مرزی فناوری بلاک چین داشته باشند.

    این ارز رمزنگار بر اساس دیتا بیس توزیع یافته شده بین بانک های مرکزی و بانک های شرکت کننده از هر دو طرف عمل می کند که هدف آن محافظت از منافع مشتریان، ایجاد استانداردهای فناوری و دسترسی به ریسک های امنیت سایبر است. این برنامه جدید کمک به افزایش تاثیرات ارز مرکزی بر روی سیاست های پولی خواهد کرد.

    همچنین در طول دیدار انجام گرفته شده نمایندگان عربستان سعودی و امارات متحده عربی برنامه همکاری امنیت زنجیره ای عرضه مشترک را امضاء کردند که توانایی های دو کشور را برای فراهم کردن موارد حیاتی در زمان بحران و فوریت های ملی آزمایش می کند؛ ضمن اینکه مهارت و دانش در این حوزه را بین دو کشور به اشتراک می گذارد.

    همچنین نمایندگان دو کشور در طول این دیدار برنامه های دیگری را از قبیل ایجاد برنامه آگاهی مالی برای کودکان بین 7 تا 18 سال، شروع پلت فورم مشترک به منظور حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط محلی و نیز ادغام بازارهای هواپیمایی مطرح کردند که همکاری را در این زمینه ارتقاء دهند. بر پایه این گزارش، وزیر اقتصاد و برنامه ریزی سعودی و نیز وزیر کابینه امارات در این کمیته حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی