عصر بازار

دیدار کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران ارشد بورس مطرح شد:

تأکید بر راه‌اندازی بورس ارز توسط بانک مرکزی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر تقویت بورس نفت و راه‌اندازی بورس ارز تأکید کرد و گفت:باید تعیین تکلیف سهام عدالت بصورت جدی پیگیری شود.

تأکید بر راه‌اندازی بورس ارز توسط بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خانه ملت، دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رئیس  سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد.

    محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح این نشست با بیان اینکه گزارشی از عملکرد بازار سرمایه از سوی مدیران بازار سرمایه به اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه شد، گفت: مدیران بازار سرمایه در این نشست بخشی از مشکلات و محدودیت‌ها و همچنین بخشی از مطالبات خود را بیان و عنوان کرده که مجلس چگونه می‌تواند برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات به آنها کمک کند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جمع‌بندی نشست کمیسیون متبوعش با مدیران ارشد بازار سرمایه، تعامل هر چه بیشتر مجلس و دولت و کمیسیون اقتصادی و بازار سرمایه برای رفع دغدغه متولیان این بازار در در حوزه موضوعات مهم و اساسی بود، افزود: نخستین توافق در این نشست اصلاح قوانین و یا تدوین قوانین جدید برای کمک به بازار سرمایه است که در این راستا مقرر شد ظرف یک ماه آینده پیشنهادات مسئولان ارشد بازار سرمایه به کمیسیون اقتصادی ارسال شود و با توجه به توافقات در قالب طرحی تحت عنوان نظام بازار سرمایه کشور مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

    لزوم پوشش ابزارهای مشتقه بورس ارز توسط بازار سرمایه

    وی ادامه داد: تأکید بر راه‌اندازی بورس ارز توسط بانک مرکزی و پوشش ابزارهای مشتقه آن توسط بازار سرمایه از دیگر توافقات اعضای کمیسیون اقتصادی با مدیران ارشد بازار سرمایه بود که می‌توان کار جامع و کاملی در این حوزه انجام داد.

    پورابراهیمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای مورد بحث در نشست با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد بازار سرمایه موضوع SPV بود، اظهار داشت: در این نشست تأکید شد که وزارت امور اقتصادی و دارایی باید از ساختار موجود استفاده و ابزار جدیدی ایجاد نکند و بر این اساس مسیر حرکت خود را هموار کند.

    لزوم تسریع در تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف سهام عدالت / تقویت بورس نفت

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست بر لزوم تسریع در تصمیم‌گیری برای سهام عدالت توسط مجلس تأکید شد، افزود: علیرغم اقدامات خوبی که در حوزه شفافیت در بازار سرمایه صورت گرفته و حدود 360 شرکت در سامانه کدال پذیرفته شده‌اند اما این حجم شرکت از لحاظ تعداد به نسبت ظرفیتی که ایجاد شده قابل قبول نیست.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گزارش‌های حسابرسی، راه‌اندازی بانک تسویه، ایجاد مراکز تخصصی برای افزایش فهم مالی حتی پیش از دبستان از دیگر محورهای مورد بحث در نشست شب گذشته کمیسیون با رئیس سازمان اوراق بهادار و مدیران ارشد بازار سرمایه بود، تصریح کرد: در این نشست بر تقویت بورس نفت، اصلاح سیستم گزارشگری صورت‌های مالی که به اصلاح قانون حسابرسی در ایران نیاز دارد، تأکید شد.

    شایان ذکر است در ابتدای نشست رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد بازار سرمایه،گزارش عملکردی از سوی مسئولان بازار سرمایه ارائه شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی