عصر بازار

بانک مرکزی ونزوئلا ارزش بولیوار را کاهش داد

عصر اعتبار- بانک مرکزی ونزوئلا برای همسان کردن قیمت بولیوار با بازار سیاه این کشور ارزش آن را کاهش داد.

بانک مرکزی ونزوئلا ارزش بولیوار را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، ونزوئلا ارزش پول خود بولیوار را در جهت هم راستا کردن ارزش بولیوار با بازار سیاه کاهش داد. همچنین در بحبوحه ابرتورم این کشور، بسیاری از شهروندان ونزوئلایی متکی به بازار سیاه برای ارزش‌گذاری بولیوار هستند. 

    در همین حال بانک مرکزی ونزوئلا کاهش ارزش بولیوار را اعلام کرد و پلتفرم ارز خصوصی Interbanex اجازه داد و ستد ارز را با نرخ تعیین شده بواسطه عرضه و تقاضا می دهد.

    نرخ دلار در بازار سیاه ونزوئلا در 24 ساعت گذشته به 2,909 بولیوار افزایش یافت؛ در حالیکه پیش از این رقم 2,084 برای آن ثبت شده بود. بر همین اساس، حداقل حقوق ماهانه در ونزولا که 18 هزار بولیوار است معادل 8.64 دلار محاسبه می شود.

    دولت ونزوئلا به مبارزه با تجارت غیر قانونی پول پرداخته و بسیاری از افراد در ونزوئلا به این نوع خرید و فروش ارز روی آورده اند. همچنین صندوق بین المللی پول تورم این کشور را در سال جاری میلادی 10 میلیون درصد برآورد کرده است.

    به دنبال تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا از سال 2014 میلادی به بعد اقتصاد این کشور با روند نزولی روبرو شده و ونزوئلا از اکتبر سال 2018 میلادی به بعد هم دلار را در تراکنش های بین المللی خود متوقف کرده و به جای آن از یورو استفاده می کند.

    بر پایه این گزارش، در حال حاضر آمریکا وعده کمک های انسانی 20 میلیون دلاری را به دولت غیر قانونی «گوآیدو» ونزوئلا داده؛ ضمن اینکه بریتانیا هم درخواست ونزوئلا را برای برداشت 1.2 میلیارد طلای ذخیره خود در بریتانیا رد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی