عصر بازار

به منظور پوشش بیمه‌ای فاقدان بیمه؛

کدملی و کدپستی افراد بدون بیمه، در اختیار کارگزاری‌ها قرار می‌گیرد

عصر اعتبار- به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

کدملی و کدپستی افراد بدون بیمه، در اختیار کارگزاری‌ها قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی نگرانی از آینده افراد بدون بیمه را دغدغه دولت و مدیران صندوق دانست و تأکید کرد: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

    مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در بخشی از سخنانش از 40 سالگی انقلاب با عنوان «پختگی انقلاب» نام برد و گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی است که در آن بر ایجاد بسترهای لازم برای تعالی و کمال انسان‌ها تاکید شده است.

    وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های مختلف اجتماعی، جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی کشورمان دارد، افزود: براساس اصل 29 قانون اساسی، بیمه یک حق همگانی است و همه شهروندان باید از آن برخوردار شوند.

    واعظ مهدوی، یکی از مشخصه‌های مهم بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را حمایت همه جانبه دولت از آن دانست و خاطرنشان ساخت: با توجه به نبود کارفرمای مشخص در فعالیت‌های کشاورزی و روستایی، دولت در این صندوق نقش کارفرما را ایفا کرده و دو سوم حق بیمه اعضای صندوق را عهده دار شده است.

    وی با بیان اینکه دولت و مدیران صندوق، نگران آینده افراد بدون بیمه هستند، گفت: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و به زودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه‌ای این قشر اقدام شود.

    به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه روستاییان، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در خاتمه با اشاره به تنظیم جداول حقوق صندوق تا سال 1420 تصریح کرد: در گام بعدی کارشناسان صندوق به دنبال تنظیم جداول حقوق تا سال 1470 هستند تا مشکلی در عمل به تعهدات صندوق در درازمدت به وجود نیاید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی