عصر بازار

رشد ۱۷ درصدی تسهیلات پرداختی به کشاورزان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک کشاورزی از افزایش ۱۷ درصدی تسهیلات پرداختی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رشد ۱۷ درصدی تسهیلات پرداختی به کشاورزان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، روح‌الله خدارحمی امروز (یکشنبه) در نشستی خبر با اشاره به محدودیت منابع آب در کشور، اظهار کرد: باید روش تولید صیفی و سبزی را دگرگون می‌کردیم که در همین راستا با توسعه گلخانه‌ها و کاربرد روش کشت متراکم گلخانه‌ای این ظرفیت‌ها در کشور ایجاد شده و محصولات خوبی تولید می‌کنیم.

    وی با اشاره به توسعه مکانیزاسیون برای پایداری بخش کشاورزی، تصریح کرد: در دو سال گذشته برداشت برنج در شمال کشور کاملاً مکانیزه شده و یکی از اقدامات خوبی است که با سیاست دولت، طراحی وزارت کشاورزی و سرمایه‌گذاری بانک انجام شد.

    مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به عملکرد 10 ماهه بانک و مقایسه با سال گذشته، تصریح کرد: عملکرد صعودی بانک با وجود همه مشکلات ادامه دارد و مانده کل سپرده‌های بانک که 493 هزار میلیارد ریال در 10 ماه سال 1395 بوده، در سال گذشته به 669 هزار میلیارد ریال در پایان دی‌ماه و امسال به 858 هزار میلیارد ریال رسیده است.

    خدارحمی افزود: سرانه سپرده شعب بانک از 354 میلیارد ریال به 466 میلیارد ریال و سرانه سپرده کارکنان از 41.1 میلیارد ریال به 55 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه در پایان دی ماه امسال سهم سپرده‌های گران‌قیمت ما نسبت به سال قبل از 64 درصد به 58 درصد کاهش پیدا کرده و سپرده‌های ارزان قیمت‌مان نیز از 36 به 42 درصد افزایش پیدا کرده است که سعی کردیم رشد منابع با رشد هزینه‌ها اتفاق نیفتد.

    مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته در پایان دی‌ماه 283 هزار میلیارد پرداخت تسهیلات داشتیم که امسال به 332 هزار میلیارد ریال رسیدیم، افزود: در 10 ماهه نخست امسال به اندازه رقم کل سال گذشته را پرداخت کردیم و درصد رشد هم که در پارسال نسبت به سال قبل از آن 14 درصد بوده، امسال به 17 درصد رسیده است.

    خدارحمی تصریح کرد: تسهیلات با احتساب مانده‌های قبلی نشان‌دهنده کمکی است که بانک در سال‌های اخیر به بخش کشاورزی کرده و در 10 ماهه اول امسال نسبت به سال قبل تقریباً دو برابر شده است.

    به گفته وی، رشد مانده تسهیلات در 10 ماهه نخست سال گذشته 62 هزار میلیارد ریال بوده و امسال 124 هزار میلیارد ریال شده است و به اندازه بیش از دو برابر رشد مانده سال قبل امسال رشد داشتیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی