عصر بازار

تامین اجتماعی خوزستان از دستگاه‌های استان ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد

عصر اعتبار- مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: به‌دلیل مشکلات اقتصادی چندسال اخیر به‌ویژه امسال در رسیدن منابع مالی به سازمان با مشکل مواجه شدیم و مطالبات این سازمان از دستگاه‌ها ۳ هزار میلیارد تومان است.

تامین اجتماعی خوزستان از دستگاه‌های استان ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیدمحمد مرعشی امروز در نشست‌خبری تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در استان خوزستان 844 هزار و 546 هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش داریم همچنین تعداد مستمری‌بگیران؛ همراه با خانواده‌های آن‌ها نیز جمعیتی بالغ بر2 میلیون و 940 هزار و 36 نفر هستند.

    وی افزود: 149 هزار و 488 کارگاه در استان خوزستان داریم که در این کارگاه‌ها 76 هزار و 693 کارگاه فعال دارای کارگر و 72 هزار کارگاه با کارفرما هستند.

    مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه 682 هزار و 892 نفر بیمه تامین اجتماعی ، 36 هزار و333 نفر بیمه مشاغل آزاد، 2 هزار و 462 نفر بیمه قالیبافان و 42 هزار نفر بیمه رانندگان داریم، تاکید کرد: اساسی‌ترین تحولات در سازمان تامین اجتماعی پس از انقلاب در بسترهای مختلف این سازمان رخ داد که مهمترین آن‌ها قوانین اصلاح حق بیمه، قانون بخشودگی جرائم، تصویب قانون بیمه بیکاری، افزایش شرایط بازنشستگی و اجرای قانون حمایت از خانوده است.

    وی ادامه داد: تنوع و رشد در اقشار بیمه شدگان سبب اضافه‌شدن 30 قشر جدید برای بیمه شد که می‌توان در این بین به بیمه نویسندگان، بیمه دانشجویان، بیمه اهالی رسانه و مطبوعات و مهم‌تر از همه بیمه زنان خانه دار اشاره کرد.

    وی افزود: 19 کارگزاری تامین اجتماعی در کنار مراکز تامین اجتماعی در هر شهرستان برای تسهیل در ارائه خدمات وجود دارد که تعدادی از این مراکز کارگزاری مانند کارگزاری امیدیه فردا افتتاح می‌شوند.

    مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: مراکزی وجود دارند که با سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. منابع پرداخت مطالبات این مراکز از سازمان تامین اجتماعی وصول حق بیمه است اما به دلیل مشکلات اقتصادی چند سال اخیر به ویژه امسال در رسیدن این منابع با مشکل مواجه شده‌ایم همچنین مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دستگاه‌های استان 3 هزار میلیارد تومان است.

    وی همچنین به مزایای حذف نسخه کاغذی و روی کار آمدن نسخه الکترونیکی در برخی مراکز سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: از جمله مزایای حذف نسخه کاغذی جلوگیری از سوء استفاده برخی از خدمات درمانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی