عصر بازار

فوتبال، رشد اقتصادی روسیه را بالا کشید

عصر اعتبار- اقتصاد روسیه سال گذشته را با رشد ۲.۳ درصدی به پایان رساند که بیشتر از پیش بینی دولت این کشور و صندوق بین المللی پول بوده است.

فوتبال، رشد اقتصادی روسیه را بالا کشید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رشد اقتصادی روسیه از 1.6 درصد در سال 2017 به 2.3 درصد در سال 2018 افزایش یافته است که بیشتر از پیش‌بینی 1.8 درصدی وزارت اقتصاد روسیه و 1.7 درصدی صندوق بین‌المللی پول است. اقتصاد روسیه پس از ثبت دو رشد منفی در سال‌های 2015 و 2016 به مدار صعودی بازگشته است.

    مرکز آمار روسیه در گزارش خود اعلام کرده است که برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال در این کشور که به تقویت رشد بخش هتلداری و گردشگری و زیرساخت‌های این کشور منجر شد، نقش به سزایی در افزایش رشد اقتصادی این کشور داشته است و حجم تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2018 به 103.6 تریلیون روبل (1.578 تریلیون دلار) رسیده است.

    پیش تر ماکسیم اورشکین، وزیر ورزش روسیه در مصاحبه با روزنامه ورزشی "سووتسکی" اعلام کرده بود که طبق برآوردهای صورت گرفته توسط این وزارتخانه، گردشگران خارجی که به دلیل جام جهانی به این کشور سفر کردند، 1.6 میلیارد دلار به اقتصاد روسیه تزریق کرده‌اند.

    در بین بخش‌های مختلف اقتصادی، رشد بخش ساخت‌و ساز روسیه با 5.3 درصد، نیروی محرکه رشد اقتصادی این کشور بوده است. مؤسسه "کپیتال اکونومیکس" انگلیس در گزارشی با اشاره به رشد خوب اقتصادی روسیه در سال گذشته پیش بینی کرده است رشد اقتصادی این کشور برای سال جاری و سال آینده نیز در سطح بالای دو درصد باقی بماند.

    ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وعده داده است تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در سال 2024 میلادی، رشد اقتصادی روسیه به بالای چهار درصد برسد. پوتین هم چنین در جریان کارزار انتخاباتی وعده داده بود جمعیت فقیر این کشور را به نصف میزان کنونی تقلیل دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی