عصر بازار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

افزایش یا حفظ ارزش پول در شرایط تحریم سخت است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید در شرایط تحریمی افزایش یا حفظ پول ملی کار سختی است.

افزایش یا حفظ ارزش پول در شرایط تحریم سخت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم افزایش ارزش پول ملی گفت: ارزش پول ملی زمان افزایش پیدا می‌کند که شاخص‌های اقتصادی ما رشد پیدا کند به عبارتی رشد اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم تورم را مهار کنیم و تولید بیشتری را در کشور رقم بزنیم.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در شرایطی که فشار تحریم‌ها به کشور وارد شده بسیار سخت است که ارزش پول ملی را افزایش دهیم یا حفظ کنیم.

    نایاب شدن کالای صادراتی در داخل کشور

    نماینده مردم رشت درمجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با این حال می توانیم با روش های دیگری مثل استفاده از نیروهای انسانی و رشد صادراتی به سمت افزایش ارزش پول ملی حرکت کرد در زمینه صادرات رشد خوبی داریم اما در شرایط کنونی با افزایش صادرات شاهد هستیم که کالای صادراتی در داخل کشور نایاب پیدا می شود.

    وی با تاکید براینکه در حال حاضر دچار تنش های اقتصادی شده ایم گفت: با این حساب نمی توانیم پیش بینی درستی از افزایش ارزش پول ملی کشور در آینده داشته باشیم بلکه نگران هستیم تنش های جدیدی به سیستم اقتصادی کشور وارد شوند و با بحران‌های ارزی مجددا شاهد کاهش پول ملی باشیم.

    کوچکی نژاد در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در باره گره زدن ارزش پول ملی به دلار توضیح داد: در دنیا ارزش پول را با دلار می سنجند تمام بنگاه های اقتصادی دنیا تحت تاثیر این ارز خارجی هستند و ارزش کالا را با دلار می سنجند به همین دلیل نیز از میزان ارزش پول کشور کاسته می شود.

    نامه 72 نماینده به رئیس جمهور

    این نماینده مجلس با اشاره به نامه ای که 72 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص جهت‌گیری وزارت نفت نوشتند، گفت: وزارت نفت در دوران اجرای برجام ما را به سمت غرب برده است.

    وی توضیح داد: اگر تمام تلاش و انرژی ما برای ارتباط با کشورهای غربی صرف نمی شد اکنون می توانستیم در شرایط بحران اقتصادی کنونی با شرقی ها ارتباط اقتصادی مناسبی داشته باشیم.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر ما  طرف شرقی را از دست داده‌ایم و بزرگ‌ترین اشتباه دولت بوده که به سمت غرب حرکت کرده و اکنون شرقی ها حاضر به همکاری با ما نیستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی