عصر بازار

ونزوئلا به دنبال رهایی از دلار

عصر اعتبار- وزیر نفت ونزوئلا گفت این کشور به دنبال حذف دلار از مبادلات خود با هند، روسیه و چین است.

ونزوئلا به دنبال رهایی از دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، به دنبال تحریم آمریکا بر ضد شرکت ملی نفت و گاز ونزوئلا که مهم‌ترین منبع درآمد ارزی دولت این کشور محسوب می‌شود، کاراکاس در تلاش برای حفظ صادرات نفت خود به مشتریان بزرگ این کشور با کنار گذاشتن دلار است. مانوئل کویدو، وزیر نفت ونزوئلا گفت: می‌توانیم اقتصادی را بنا کنیم که الزامی به استفاده از دلار ندارد.

    کویدو با اشاره به برنامه‌های ونزوئلا برای گسترش روابط اقتصادی با هند گفت که این کشور آماده از میان برداشتن موانع تجاری با هند است.

    پیش تر نیز نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که دولتش با بحران سیاسی و اقتصادی بی‌سابقه‌ای روبرو است گفته بود ونزوئلا باید از شر دلار خلاص شود تا آمریکا نتواند اقتصاد این کشور را به گروگان بگیرد. وی با اشاره به تنوع ذخایر ارزی ونزوئلا گفته است که خوش‌بختانه دولت ذخایر متنوعی از یورو، یوان و ارز مجازی پترو در اختیار دارد.

    تصمیم جدید دولت ونزوئلا برای کنار گذاشتن دلار در حالی مطرح می‌شود که یکی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس از تلاش دولت برای فروش ذخایر طلای این کشور به منظور تهیه دلار و یورو خبر داده و گفته بود عمده این طلاها به امارات و ترکیه فروخته شده‌اند. کمبود ارز در روزهای اخیر به بحران ابر تورم در این کشور بیش از پیش دامن زده است و صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است تورم این کشور تا پایان امسال از 10 میلیون درصد خواهد گذشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی