عصر بازار

هند پول نفت ونزوئلا را از طریق سیستم مالی آمریکا پرداخت نمی‌کند

عصر اعتبار- هند از‌ پالایشگاه خریدار نفت ونزوئلا خواسته برای پرداخت پول نفت این کشور از سیستم مالی آمریکا استفاده نکند.

هند پول نفت ونزوئلا را از طریق سیستم مالی آمریکا پرداخت نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، هند از یکی از خریداران نفت ونزوئلا خواسته برای پرداخت پول نفت شرکت نفت دولتی ونزوئلا از سیستم مالی آمریکا استفاده نکند. این اتفاق پس از آن افتاد که واشنگتن ماه گذشته تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کرد.
    آمریکا به دنبال قطع درآمد نفتی ونزوئلا و فشار بر نیکلاس مادورو برای کناره گیری از قدرت است‌. آمریکا خوان گوایدو، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت می شناسند.
    طبق تحریمها ، اگر خریداران نفت از طریق سیستم بانکی آمریکا پول نفت را به شرکت نفت دولتی ونزوئلا پرداخت کنند، این پول توسط مقامات آمریکا توقیف می‌شود. مشکلاتی هم برای تبادل مالی در بانکهایی وجود خواهد داشت که آمریکا در آنها حضور زیادی دارد، حتی اگر با دلار کار نکنند و از سیستم مالی آمریکا استفاده نکنند.
    این خریدار هندی ابراز نگرانی کرد که برای پرداخت به شرکت نفت دولتی ونزوئلا مشکلاتی وجود دارد.
    بنابراین توصیه کرد پالایشگاه ها از مکانیزم بانکداری  آمریکا دور بمانند. نام این خریدار فاش نشده است.
    بسیاری کشورهای غربی گوایدو را به عنوان رهبر موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسند ولی مادورو حمایت روسیه و چین و کنترل نهادهای دولتی مثل نیروهای نظامی را در اختیار دارد.
    تحریم ها پالایشگاه های آمریکا را برای پرداخت پول نفت ونزوئلا به حساب هایی تضمینی محدود کرده‌اند که مادورو به آنها دسترسی ندارد.
    هند هنوز مادورو  را رهبر ونزوئلا می داند پس یعنی قصد ندارد پول نفت را به حساب تضمینی دیگری واریز کند.
    راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت مردم ونزوئلا خودشان باید یک راه حل سیاسی برای حل اختلافات سیاسی از طریق گفتگوی سازنده و بدون خشونت پیدا کنند.
    او گفت که خرید نفت بر عوامل اقتصادی استوار است.
    هند دومین بازار انرژی نفت ونزوئلا پس از آمریکا است . این کشور قبلا واردات نفت از ایران را برای کسب معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کاهش داده بود.
    تحریم های آمریکا ونزوئلا را مجبور کرده تمرکزش برای فروش نفت را بر آسیا قرار دهد.
    شرکت ریلاینس اینداستریز هند، اپراتور بزرگترین مجموعه پالایشگاهی جهان و نایارا انرژی که بخشی از آن تحت مالکیت رزنفت روسیه و ترافیگورا قرار دارد، خریداران هندی نفت ونزوئلا هستند.
    ترافیگورا تصمیم گرفته به خاطر تحریم‌ها خرید نفت از ونزوئلا را متوقف کند.
    مانوئل کوودو، وزیر نفت ونزوئلا این هفته به هند سفر کرد تا پالایشگاه های این کشور را برای افزایش خرید نفت متقاعد کند. این کشور عضو اوپک قصد دارد فروش نفت به هند را از 300 هزار بشکه در روز فعلی دو برابر کند.
    کوودو گفت که دوست دارد یک بلوک تجاری بدون دلار با چین، هند و روسیه ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی