عصر بازار

افزایش امنیت طلافروشی‌ها با دستگاه "مه‌ساز امنیتی"

عصر اعتبار- محققان اصفهانی موفق به ساخت دستگاه "مه‌ساز امنیتی" شدند که به کمک آن می‌توان جلوی سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها را گرفت.

افزایش امنیت طلافروشی‌ها با دستگاه "مه‌ساز امنیتی"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سهیل ساعدی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: محصول دانش‌بنیان "مه ساز امنیتی" با توجه به نیاز صنف طلا و جواهر به سیستم‌های امنیتی خاص طراحی شده است که در لحظه وقوع سرقت با تولید مه بسیار غلیظ باعث از بین رفتن دید فرد مهاجم می‌شود. این سیستم از یک محافظ مکانیکی ویترین طلا و دستگاه مه امنیتی در مواقع بروز خطر و سیستم ارتباطی مانیتورینگ فروشگاه توسط نیروی انتظامی تشکیل می‌شود.

    ساعدی در توضیح عملکرد این دستگاه، گفت: سیستم مه‌ساز امنیتی در کمتر از سه ثانیه با ایجاد مه بسیار غلیظ و با ماندگاری بالا مانعی برای دید سارق خواهد بود، به طوری که امکان هرگونه عکس‌العمل بعدی را از سارق یا مهاجم سلب می‌کند و تنها راه برای فرد خروج از محل خواهد بود.

    وی با بیان این‌که این محصول دارای قابلیت‌های مخابراتی است، تصریح کرد: دستگاه دارای قابلیت مخابراتی به منظور ارتباط با پلیس در لحظه بروز خطر و همچنین مانیتورینگ آنلاین است و در لحظه وقوع حادثه به صورت هوشمند با شماره‌های تعریف شده در دستگاه تماس برقرار می‌کند.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: تولید مه این دستگاه 22 مرتبه استفاده می‌شود که هربار 45 دقیقه ماندگاری دارد. این مه از نظر سلامتی هیچ گونه ضرر و زیانی ندارد و آسیبی برای طلا و جواهرات موجود ایجاد نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه این محصول به تولید انبوه رسیده است، تاکید کرد: دستگاه مه‌ساز امنیتی ساخت محققان اصفهانی دارای گواهی ثبت اختراع با قیمتی کمتر از مشابه خارجی تولید شده است، علاوه بر اینکه دارای قابلیت‌های کیفی بالا است. صحت سلامت کارکرد سیستم در حال پشتیبانی است.

    ساعدی با اشاره به دیگر محصولات این شرکت گفت: نخستین محصول دانش‌بنیان این شرکت سیستم اطلاع‌رسانی آنلاین نرخ طلا و ارز است که به شکل یک مینی‌کامپیوتر تک‌منظوره صرفاً برای اطلاع‌رسانی طراحی و ساخته شده است.

    وی تصریح کرد: سیستم اطلاع‌رسانی آنلاین با نصب بر روی نمایشگرهای مانیتور یا تلویزیون علاوه بر نمایش نوسانات نرخ لحظه‌ای طلا و ارز، قابلیت اطلاع رسانی پیام‌ها و اطلاعیه‌ها در قالب متن و یا نمایش فیلم و عکس را دارد. این سیستم دارای تاییدیه‌های دانش‌بنیان است و تاکنون در هفت هزار واحد صنفی طلا و جواهر در 17 استان کشور نصب و فعال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی