عصر بازار

افزایش ضروری سرمایه بانک‌ها؛

تزریق ۵ هزار میلیاردی به بانک مسکن

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز بانک‌ها به ویژه بانک مسکن برای افزایش سرمایه پیمانکاران جهت ساخت و ساز و همچنین افزایش تسهیلات مسکن با مشکلات اعتباری و بودجه‌ای روبرو هستند.

تزریق ۵ هزار میلیاردی به بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر افزایش تسهیلات مسکن در تشدید تورم، اظهار داشت: شاید افزایش وام مسکن در اقتصاد کشور موجب افزایش تورم شود، اما در شرایط کنونی بهترین و سریع ترین راه کار برای خانه دار شدن خانواده ها افزایش میزان وام مسکن است.

    وی ادامه داد: قطعا یکی از سیاست های اصلی وزارت راه و شهرسازی باید تولید مسکن و تعدیل رابطه عرضه و تقاضا در این حوزه باشد. وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید افزایش سرمایه بانک های مرتبط با مسکن یکی از اولویت های مجلس و دولت باشد، البته مجلس در لایحه بودجه سال 98 اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان را برای کاهش بدهی های بانک مسکن به بانک مرکزی در نظر گرفته است.

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس بیوکی تصریح کرد: امروز بانک ها برای افزایش سرمایه پیمانکاران جهت ساخت و ساز و همچنین افزایش تسهیلات مسکن با مشکلات اعتباری و بودجه ای روبرو هستند، بنابراین افزایش سرمایه بانک ها در این شرایط ضروری است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به طور حتم اقداماتی مانند افزایش سرمایه بانک مسکن، تعدیل عرضه و تقاضا و در نهایت افزایش وام مسکن باید همزمان صورت گیرد، در غیر اینصورت توجه یک سویه به موضوعات اثر کامل نخواهد داشت.

    وی گفت: اقتصاد کنونی کشور به گونه ای است که افزایش هر نوع تسهیلاتی از جمله تسهیلات مسکن، بر تشدید تورم تاثیر می گذارد، اما در هر صورت امروز مردم برای دستیابی به مسکن به حمایت های مالی و تسهیلاتی دولت نیاز دارند.

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: نکته کلیدی این است که دولت باید ضمن افزایش تسهیلات مسکن، زمینه را برای کنترل تورم ایجاد شده در بخش مسکن فراهم کند، تا خانواده ها به مسکن دست یابند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی