عصر بازار

کارشناس و پژوهشگر بانکداری الکترونیک عنوان کرد:

حذف کارت‌های پلاستیکی از چرخه پرداخت

رشد تراکنش‌های موبایل محور

عصر اعتبار- یک پژوهشگر بانکداری الکترونیک درباره روند صنعت پرداخت در ایران گفت: با رشد فناوری‌های جدید و فین‌تک‌ها، پرداخت‌های نوین باعث افزایش تراکنش‌های موبایل محور و حذف کارت‌های پلاستیکی خواهند شد.

حذف کارت‌های پلاستیکی از چرخه پرداخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، برت کینگ؛ کارشناس و پژوهشگر بانکداری الکترونیک با اشاره به پارادیم شیفت صنعت بانکی با حضور فناوری‌های دیجیتالی گفت: دیجیتالی شدن در حال تغییر تمامی امکانات و مسائل زیرساختی در تمامی حوزه‌ها است؛ بر اساس گزارش بانک HSBC دیجیتالی شدن در حال تغییر فرایندها و اکوسیستم کسب و کارهای بانکی و مالی است و باید این مسئله به صورت جدی توسط بازگیران پیگیری شود، چرا که غفلت از این تحول به معنای از دست رفتن کسب و کار آنها خواهد بود.

    این پژوهشگر با بیان اینکه فناوری‌های جدید نقش مهمی در تغییرات آینده خواهد داشت، افزود: اعتقاد دارم روند بررسی دیجیتالی شدن نشان می‌دهد ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا تحولی در تمامی صنایع ایجاد خواهد کرد

    برت کینگ با بیان اینکه باید به سمت مشاغل جدید و نیروی کار متخصص حرکت شود و این مسئله در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تکنوزی جایگزین نیروی انسانی شده و همین مسئله باعث شده تا تعداد زیادی از کار بیکار شوند و به تکنولوژی حس نفرت به وجود بیاید که البته مشاغل جدیدی نیز ایجاد شده که برای بهره‌گیری از آن باید نیروی کار متخصص آموزش داده شود.

    این پژوهشگر صنعت بانکداری الکترونیک درباره پیدایش خدمات مالی جدید با حضور فین‌تک‌ها گفت: محصولات و خدمات فیزیکی و سنتی بانک‌ها با پیدایش فناوری‌های جدید در حال جایگزینی با خدمات جدید است و فین‌تک‌ها به عنوان بازیگزان جدید در این تحول نقش مهمی دارند؛ در صنعت بانکداری موقعیت مشتریان ارزشمند به شمار می‌رود و به آن توجه ویژه می‌شود.

    کینگ با تاکید بر اهمیت کیف پول‌های الکترونیکی و حذف کارت‌های پلاستکی با فناوری‌های جدید پرداخت گفت: کیف پول‌های الکترونیک و تراکنش‌های موبایلی در تمام دنیا و ایران در حال ایجاد تغییرات اساسی در صنعت پرداخت است و نقش مهمی در صنعت پردات خواهند داد. همین مسئله و افزایش تراکنش‌های کیف پول‌های الکترونیک بر بستر موبایل نشان می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک کارت‌های پلاستیکی از بین می‌رود و کارت‌های پلاستیکی مورد استفاده در صنعت بانکی با روش‌های پرداخت نوین جایگزین خواهد شد.

    برت کینگ افزود: تحول دیجیتالی از بزرگان صنعت آغاز می‌شود و در صنعت فناوری اطلاعات بانکی نیز این مسئله مشهود است. بر همین اساس بازیگران بزرگ حوزه فناوری اطلاعات بانکی باید این مسئله را به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار خود قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی