عصر بازار

نتیجه نشست FATF در باره ایران، چه تاثیری روی قیمت ارز می‌گذارد؟

عصر اعتبار- تصویب لوایح مربوط به پولشویی در ایران به‌ویژه در ماه‌های اخیر مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است. حتی بازار به تعیین تکلیف نشدن لایحه پالرمو در آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت‌نظام واکنش نشان داد.

نتیجه نشست FATF در باره ایران، چه تاثیری روی قیمت ارز می‌گذارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، در این شرایط گروهی از معامله‌گران باور دارند، نشست FATF که در بازه زمانی بین 17 فوریه تا 22 فوریه (28 بهمن تا 3 اسفند)، برگزار می‌شود، اولین اتفاق مهمی است که به دقت طی روزهای آینده توسط نوسان‌گیران رصد می‌شود و در صورتی که FATF فرصت جدیدی را برای ایران فراهم نکند وکشور در لیست سیاه باقی بماند، بازار می‌تواند باتحرکات بیشتر سفته بازان مواجه شود .

    به گفته فعالان، آنچه تصمیم FATF را برای شماری از فعالان بازار مهم کرده است، این تصور است که خروج یا بودن ایران از لیست سیاه کانال‌های مالی کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در آخرین نمونه حتی بعضا عنوان می‌شود که کارآرایی ساز و کار مالی اروپا برای تجارت با ایران به تصویب لوایح مربوط به پولشویی بستگی دارد. البته در صورتی که FATF فرصت دیگری را در اختیار ایران قرار دهد و مهلت فعلی را تمدید کند، این ریسک به‌طور موقت اثر خود را در بازار از دست خواهد داد. البته عده دیگری باور دارند؛ هر گونه تصمیم اف‌ای تی اف تاثیری در کانال‌های ارتباطی فعلی نمی‌گذارد و در صورت اینکه حتی تصمیمی برخلاف مواضع ایران توسط این نهاد گرفته شود، تنها یک نوسان موقت در بازار ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی