عصر بازار

شتاب اقتصاد آمریکا کُند شد

عصر اعتبار- اقتصاد آمریکا طی سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ شتاب زیادی را از دست داد و در دسامبر ضربه ای جدی خورد.

شتاب اقتصاد آمریکا کُند شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اقتصاد آمریکا طی سه ماهه چهارم شتاب زیادی را از دست داد و در دسامبر ضربه ای جدی خورد که به سیاست گذاران فرصتی داد قبل از انجام هر کاری که باعث بی ثباتی بیشتر میشود، لحظه ای درنگ کنند .
    طبق اطلاعات دفتر آمار حمل و نقل آمریکا، حمل و نقل کالا به صورت جاده ای، ریلی، هوایی، دریایی یا از طریق خط لوله بیش از 3 درصد در دسامبر در مقایسه با ماه نوامبر کاهش یافت .
    حمل و نقل کالا بیشترین کاهش را به صورت ماهانه از مارس 2019 داشت و فقط 1.4 درصد بالاتر از زمان مشابه در سال گذشته بود و ضعیف ترین عملکرد را پس از دوسال نشان داد .
    حمل و نقل جاده ای بیش از 4 درصد در آخرین ماه 2018 سقوط کرد. حمل و نقل کالا با کامیون از میانه سال گذشته شتاب خود را از دست داد، ولی سقوط در ماه دسامبر بدترین عملکرد آن طی 7 سال گذشته بود .
    حمل و نقل کانتینر های بارگیری شده هم از خروجی های اصلی لس‌آنجلس و لانگ بیچ بسیار کند شد .
    تزلزل مقدار حمل و نقل کالا با کاهش سرعت بخش تولید کارخانه ای هماهنگ است. تولید کارخانه ای آمریکا هم در پایان سال گذشته افت کرد .
    تولید در اکتبر به اوج رسید ولی در هر سه ماه بعد از آن کاهش یافت و تا ژانویه 3 درصد سقوط کرد .
    در ماههای اخیر، برخی ناظران عقیده دارند بین سقوط بازارهای مالی، تزلزل نظرسنجی‌های تجاری و اطلاعات  اقتصادی خالص ارتباطی وجود ندارد، ولی با نگاهی به گذشته تمام این اطلاعات هماهنگ هستند .
    کاهش ارزش سهام آمریکا و صاف شدن منحنی تولید در سه ماهه چهارم درست هماهنگ است با اطلاعات اقتصاد راکد که از دست رفتن شتاب اقتصادی را در اواخر 2018 نشان میدهد .
    سوال حیاتی این است که آیا این سقوط در حمل و نقل کالا و فعالیت های تولیدی نزدیک به پایان سال گذشته ، تبدیل به یک دوره ادامه دار یا حتی رکود می شود؟
    با توجه به اطلاعات مالی و اقتصادی در دسترس، اقتصاد بین رشد مداوم با یک سرعت آهسته یا رکود، بلاتکلیف مانده است .
    رکود همانند توسعه با مکانیسم های بازخورد مثبت به پیش می‌رود که تأثیر اولیه آن را شدت می دهد، بنابراین چند ماه آینده بسیار حساس است .
    در این شرایط، اقتصاد آمریکا به سختی می‌تواند از پس شوک های منفی بیشتر برآید. یکی از این شوک ها می تواند افزایش درگیری تجاری با چین باشد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو