عصر بازار

دلیل گرانی طلا و سکه

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان این‌که میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است، اظهار کرد: به دلیل رشد قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی، ارزش طلا و سکه در بازار داخلی هم رشد کرده است.

دلیل گرانی طلا و سکه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای در رابطه با بررسی شرایط بازار طلا و سکه طی هفته جاری گفت: بررسی‌ها نشان از آن دارد که طی یک هفته اخیر اونس جهانی و قیمت دلار در بازار روند صعودی داشته است و این موضوع عاملی برای افزایش قیمت طلا و انواع سکه در داخل شد.

    وی ادامه داد: اونس جهانی در ابتدای هفته کار خود را با نرخ 1322 دلار آغاز کرد و تا روز چهارشنبه به قیمت 1344 دلار افزایش یافت، اما طی معاملات روز جاری این رقم به محدوده 1336 دلار کاهش یافت که در مجموع می‌توان گفت که به طور متوسط نرخ اونس جهانی در یک هفته اخیر 14 دلار رشد را به ثبت رسانده است.

    این کارشناس بازار طلا و سکه یادآور شد: دلار فعالیت خود را در ابتدای هفته از محدوده 12 هزار و 500 تا 600 تومان آغاز کرد و در حال حاضر به 13 هزار و 200 تومان رسیده که همان‌طور که گفته شد رشد این دو عامل افزایش قیمت سکه و طلا را به همراه داشته است.

    کشتی‌آرای تاکید کرد: قیمت سکه تمام در ابتدای هفته چهار میلیون و 390 هزار تومان بود که با وجود آنکه نرخ آن حتی به چهار میلیون و 720 تومان هم رسید، ولی طی معاملات امروز نرخ چهار میلیون و 640 تومان را برای خود ثبت کرده است که این موضوع نشان از رشد 250 هزار تومانی قیمت سکه طی یک هفته دارد. قیمت سکه یک گرمی بسیار قابل توجه بوده است، زیرا تقاضا برای این نوع سکه‌ها بیش از دیگر انواع سکه به ثبت رسیده است. در مجموع قیمت سکه تمام طی یک هفته اخیر 6 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

    وی خاطر نشان کرد: به دلیل کاهش تقاضا برای سکه تمام طی یک هفته اخیر اندکی از حباب قیمتی سکه کاسته شده و این در حالی است که قیمت طلا در یک هفته اخیر با رشد 10 درصدی مواجه شده است.

    این کارشناس بازار طلا و سکه میزان عرضه و تقاضای طلا و سکه را متعادل توصیف کرد و گفت: در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید خانواده‌ها میزان تقاضا به خصوص در مصنوعات طلا به شدت کاهش یافته است و عملا می‌توان گفت مصنوعات طلا از سبد خرید روز مادر خارج شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو