عصر بازار

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیارد تومانی با ۱۴۰۰ شاکی

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم از ۱۴۰۰ نفر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

دستگیری کلاهبردار ۱۰۰ میلیارد تومانی با ۱۴۰۰ شاکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تبلیغات گسترده و فعالیت یک شرکت ساخت و ساز در قم، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

    فرمانده انتظامی استان قم افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، مدیر پروژه از سال 90 با تاسیس دفتری مجلل و استفاده از خودرو‌های گرانقیمت و ظاهری فریبنده اقدام به تبلیغات گسترده و ثبت نام و پیش فروش آپارتمان کرده که با گذشت 7 سال هنوز در حال ساخت و اتمام آپارتمان‌های 130 واحدی بوده است.

    سردار آقاخانی تصریح کرد: نتیجه استعلام از مبادی مربوطه نشان می‌داد این پروژه فاقد هرگونه مجوز یا پروانه ساخت از شهرداری بوده ضمن این که مدیر پروژه دائماً به یکی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس تردد دارد.

    فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: در ادامه پس از هماهنگی قضائی دفتر این شرکت پلمب و جهت جلوگیری از فرار متهم با حکم قضائی نامبرده ممنوع الخروج که نهایتاً دستگیر و تحقیقات از وی آغاز شد.

    سردار آقاخانی گفت: متهم طی تحقیقات صورت گرفته اذعان کرد 130 واحد این پروژه را به 1400 نفر پیش فروش و از هر خریدار مبالغی بین 50 تا 70 میلیون تومان و در مجموع حدود 100 میلیارد تومان دریافت کرده که نهایتاً نامبرده با تفهیم اتهام و قرار قانونی 200 میلیارد تومانی روانه زندان شد.

    فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که تعداد زیادی از شکات شناسایی و طی تماس تلفنی جهت طرح شکایت در حال معرفی به دادسرا هستند، تاکید کرد: متاسفانه در شرایط اقتصادی، شهروندان بدون بررسی به سمت اینگونه فعالیت‌های تجاری روی آورده و همین امر زمینه ساز کلاهبرداری گسترده را فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی