عصر بازار

سواستفاده مسترکارت و ویزاکارت از دریافت کارمزدها در روسیه

عصر اعتبار- انجمن‌های تجاری روسیه شکایتی را علیه دو شرکت نظام پرداخت آمریکا به دلیل سواستفاده از قدرت بازار در روسیه تنظیم کردند.

سواستفاده مسترکارت و ویزاکارت از دریافت کارمزدها در روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، انجمن‌های تجاری روسیه شکایتی را علیه دو شرکت نظام پرداخت ویزا و مسترکارت به دلیل سواستفاده از قدرت بازار در روسیه تنظیم کردند.

    سرویس ضد انحصاری فدرال روسیه اعلام کرد این شکایت توسط انجمن شرکت های تجاری اینترنتی، انجمن شرکت های خرده فروشی، انجمن شرکت‌های تجاری، تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی خانگی و تجهیزات رایانه ای مطرح شده است.

    همچنین این شکایت با تمرکز بر روی کامزدهای اخذ شده توسط این نظام های پرداخت است. میزان پرداخت کارمزد در تراکنش ها تعریف شده و بستگی به نوع فروشگاه تجاری و نوع کارت دارد. صادرکنندگان کارت معمولا هزینه صدور و خدمات کارت را لحاظ می‌کنند. اما تجار روسی معتقد هستند که این مبالغ کارمزد بسیار بالا است.

    شرکت مسترکارت و ویزا کارت تعرفه های مختلفی را برای کارمزدهای مبادله ای در مغازه های مختلف وضع کرده اند که نوعی سواستفاده تجاری محسوب می‌شود. در حال حاضر میزان پرداخت بسیار بالا است و در مقیاس بازار خرده فروشی نامعقول تلقی می‌شود.

    بر پایه این گزارش، در اوایل ماه گذشته میلادی هم ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به دولت و بانک مرکزی این کشور دستور داده بود تا اقداماتی را برای کاهش کارمزدها توسط بانک‌ها برای انتقال غیرنقدی اتخاذ کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی