عصر بازار

اتاق بازرگانی تهران بررسی کرد:

بر بازارهای اقتصادی در ۱۰ ماهه ۹۷ چه گذشت؟

عصر اعتبار- اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به مقایسه عملکرد بازارهای اقتصادی در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال و مقایسه آنها با سال ۹۶ پرداخته که نشان دهنده افزایش قیمت‌ها در تمامی بازارها است.

بر بازارهای اقتصادی در ۱۰ ماهه ۹۷ چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس ارزیابی‌های اتاق بازرگانی تهران که از سوی این نهاد منتشر شده است، میانگین نرخ سکه تمام بهار طرح قدیم در 10 ماهه ابتدایی سال 96، یک میلیون و 250 هزار تومان بوده و این عدد در سال جاری به سه میلیون و 190 هزار تومان رسیده است. به این ترتیب قیمت‌ها در این بازار بیش از 155 درصد افزایش یافته است.

    میانگین نرخ سکه تمام بهار طرح جدید نیز از یک میلیون و 300 هزار تومان در 10 ماهه سال گذشته به سه میلیون و 380 هزار تومان رسیده و رشدی 160 درصدی داشته است.

    نرخ دلار در بازار نیز از میانگین 3,928 تومان در 10 ماهه سال 96 به میانگین 10,388 تومان در سال جاری رسیده و به این ترتیب افزایشی 164 درصدی را پشت سر گذاشته است. یورو نیز از 4,612 تومان به 12,139 تومان رسیده و این ارز خارجی نیز به طور میانگین بیش از 163 درصد افزایش نرخ داشته است.

    بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در تهران یکی دیگر از شاخص‌هایی است که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.

    بر این اساس در 10 ماهه ابتدایی سال 96، هر متر واحد مسکونی به طور میانگین در تهران چهار میلیون و 650 هزار تومان معامله شده و این عدد در سال جاری به هفت میلیون و 760 هزار تومان رسیده و این بازار افزایشی بیش از 66 درصدی را پشت سر گذاشته است.

    در میان بازارهای با بازده بالا، بورس توانسته عملکرد قابل قبولی را پشت سر بگذارد. ارزش سهام معامله شده در بورس در 10 ماهه ابتدایی امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی 181 درصدی و شاخص تعداد سهام معامله شده نیز افزایشی بیش از 132 درصدی را پشت سر گذاشته است.

    در طول این مدت میانگین بهای کالاها و خدمات مصرفی شهری در کشور 28 درصد و همین شاخص در سطح استان تهران بیش از 41 درصد افزایش یافته است.

    همچنین در این مدت شاخص بهای تولیدکننده 38 درصد و شاخص بهای کالاهای صادراتی نیز 160 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو