عصر بازار

اعلام آمادگی صندوق بین‌المللی پول برای نجات اقتصاد ونزوئلا

عصر اعتبار- رئیس صندوق بین المللی پول از آمادگی این نهاد برای کمک به ونزوئلا خبر داد.

اعلام آمادگی صندوق بین‌المللی پول برای نجات اقتصاد ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریستین لاگارد گفت: به محض درخواست کمک از مقامات دولت ونزوئلا، آماده‌ایم به این کشور برویم تا به آن‌ها کمک کنیم. وی با بیان این‌که مساله ونزوئلا به قدری بغرنج است که از صندوق بین‌المللی پول به تنهایی کاری برنمی‌آید گفت: برای نجات ونزوئلا همه بازیگران مهم بین‌المللی باید دست به دست هم بدهند.

    از آنجا که ونزوئلا از زمان هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید این کشور، پرداخت هزینه عضویت خود در صندوق را انجام نداد و صندوق درنهایت حق رأی ونزوئلا را سلب کرد، ارتباط مؤثری بین این نهاد و ونزوئلا در حال حاضر وجود ندارد. لاگارد بدون اشاره به جزئیات گفت که مبلغ مورد نیاز برای نجات اقتصاد ونزوئلا بسیار سنگین خواهد بود.

    اقتصاد ونزوئلا از سال 2013 تاکنون بیش از 50 درصد کوچک‌تر شده است و نرخ تورم حال حاضر این کشور از 3 میلیون درصد نیز گذشته است. رقمی که بالاترین نرخ تورم در تاریخ کشورهای جهان محسوب می‌شود.

    رئیس فرانسوی صندوق بین‌المللی پول در ادامه افزود: آماده‌ایم از کیف پول‌مان خرج کنیم. فکرهایمان را روی هم خواهیم گذاشت و از صمیم قلب مطمئن خواهیم شد که به فقیرترین مردم کمک کنیم.

    نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، پیش‌تر صندوق بین‌الملل پول را عامل آمریکا دانسته و آن را به خاطر اجرای سیاست‌های ریاضتی در کشورهای در حال توسعه سرزنش کرده بود. بانک مرکزی ونزوئلا از زمان روی کار آمدن مادورو در سال 2013، انتشار آمارهای اقتصادی را متوقف کرده و برای سال‌ها از انتشار آمارهایی چون شاخص بهای مصرف کننده خودداری کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی