عصر بازار

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

تکمیل سامانه جامع تجارت منتظر اتصال گمرک است

عصر اعتبار- رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از پیشرفت ۷۵ درصدی سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: تکمیل این سامانه منتظر اتصال گمرک است.

تکمیل سامانه جامع تجارت منتظر اتصال گمرک است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی رهبری» افزود: سامانه جامع تجارت یک درگاه واحد است که سامانه های بیش از 30 دستگاه دیگر کشور به آن متصل شده و با تکمیل اتصال گمرک به آن تحقق 100 درصدی خواهد یافت.

    وی بیان داشت: از آغاز امسال همه فرایندهای ثبت سفارش واردات تا پیش از امور گمرکی توسط این سامانه انجام شده و بطور خاص، فرآیندهای ارزی در تعامل با سامانه جامع ارزی بطور سیستمی عملیاتی شده است.
    به گفته این مقام مسئول، مطابق آمار اکنون نزدیک به 33 هزار کارت بازرگانی صادر شده که از این تعداد حدود 23 هزار بازرگان فعالند.
    رهبری ادامه داد: روزانه نزدیک به یک هزار و 500 مجوز صادر شده و بیش از یک هزار اعلامیه تامین ارز صادر می شود، همچنین در گمرک نزدیک به 2 تا سه هزار پروانه برای ترخیص واردات کالا و روزانه حدود 110 هزار بارنامه با تایید برخط (آنلاین) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر و همه این داده ها از طریق سامانه جامع تجارت تبادل می شوند.
    وی با بیان اینکه در صدور مجوز ورود، 23 دستگاه مجوزدهنده دخالت دارند، گفت: برای تسهیل ارتباط این دستگاه ها و تسریع کار مراجعان، سامانه هایی در نظر گرفته شده که سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری بازرگانان، سامانه جامع مجوزها، سامانه جامع ارزی، سامانه جامع حمل و نقل، سامانه جامع انبارها، سامانه جامع گمرکی و سامانه جامع معاملات از جمله آنها هستند.
    رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: طبق قانون، این سامانه ها از طریق سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند (موسوم به سامانه جامع تجارت) باید با یکدیگر متصل، یکپارچه و هماهنگ شوند تا از ورود چندباره اطلاعات یکسان پرهیز شود که امسال بخش زیادی از این کار انجام شده است.
    به گزارش ایرنا، سامانه جامع تجارت ایران هفتم مهرماه امسال با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر سابق صنعت معدن و تجارت و «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی