عصر بازار

معاون رفاهی وزارت تعاون اعلام کرد:

تدوین ۴ دستورالعمل در شورای عالی بیمه

عصر اعتبار- معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه چهار دستورالعمل در جلسه شورای عالی بیمه تدوین می‌شود، گفت: ضوابط سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی بررسی می‌شود.

تدوین ۴ دستورالعمل در شورای عالی بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد میدری در جلسه شورای عالی رفاه که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: چهار موضوع در دستور کار جلسه امروز قرار دارد که تدوین ضوابط سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی کشور، یکی از این دستورات است به طوری که یکی از خلاءهای صندوق‌ها در کشور این است که قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، مربوط به سال‌های قبل است و طی این سال‌ها هیچ قواعدی برای سرمایه‌گذاری آنها تدوین نشده است.

    وی ادامه داد: باید مراقبت و شفافیت زیادی در خصوص سرمایه‌گذاری و حفظ ذخایر صندوق‌های بازنشستگی ایجاد شود و برخی مشکلات در صندوق‌های بازنشستگی باعث ورشکستگی آنها در دهه‌های قبل شده به همین دلیل باید نظارت قوی بر آنها انجام شود.

    معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دومین دستور مربوط به اجرای قانون حمایت از معلولان است به طوری که پنج آئین‌نامه مفصل تدوین و به دولت ارسال شده و در انتظار تصویب آنها هستیم.

    میدری با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های حمایتی در شرایط تحریم، بحث ارز دولتی در تهیه کالاهای اساسی است، گفت: این موضوع نیز یکی از دستورات امروز است به طوری که 9 میلیارد دلار تاکنون ارز دولتی برای کالاهای اساسی اختصاص یافته است.

    وی به موضوع بعدی دستورالعمل جلسه اشاره و تصریح کرد: موضوع دیگر مربوط به حق بیمه روستاییان و عشایر است به طوری که در مناطق زلزله‌زده و در زمان خشکسالی، دستورالعملی برای پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق روستایی و عشایر باید تدوین شود.

    معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای تمامی صندوق‌های بازنشستگی باید مقررات ویژه نوشته شود و برای هر کدام از آنها باید در خصوص حفظ سپرده‌گذاری و سهام شرکت‌ها، مقرراتی تدوین و نوشته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو