عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح شد؛

رشد بی‌سابقه نرخ اوراق مسکن

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رشد بی‌سابقه نرخ اوراق مسکن، گفت: در حال حاضر این شیوه تسهیلات دهی صرفه اقتصادی خود را از دست داده است.

رشد بی‌سابقه نرخ اوراق مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مجید کیان پور با اشاره به تسهیلات بانک مسکن برای خانه دار شدن مردم، گفت: در حال حاضر تسهیلات مسکن کارایی خود را برای نیل به این هدف از دست داده است.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش بی سابقه نرخ اوراق مسکن در ماه های گذشته روند دریافت تسهیلات را کاهش داده است، افزود: در حال حاضر دولت باید تدبیری برای ساماندهی نرخ اوراق مسکن اتخاذ کرده و بساط دلالی در این حوزه را برچیند.

    وی با تاکید بر اینکه به طور طبیعی تسهیلات باید تا 70 درصد نرخ مسکن را پوشش دهد، تصریح کرد: در حال حاضر تورم در بخش مسکن، سهم تسهیلات را در خانه دار شدن مردم به شدت کاهش داده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید با ارایه یارانه به بخش مسکن خانه دار شدن اقشار جوان را ممکن کند، گفت: متاسفانه روی آوردن قشر نیازمند خانه به دریافت تسهیلات با اوراق، نرخ آن را افزایش داده و دلالی در این حوزه رشد داشته است.

    کیان پور با تاکید بر اینکه با افزایش نرخ اوراق مسکن این شیوه حمایت دولتی غیر اقتصادی شده است، افزود: ادامه گرانی اوراق هزینه مضاغف تری را بر دوش خانوار برای خانه دار شدن آوار کرده است.

    وی با بیان اینکه بانک مرکزی و بانک مسکن در تعاملی مشترک باید راهکاری کارآمد در راستای خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه اتخاذ کنند، تصریح کرد: بی توجهی به این مهم انباشت تقاضا و در نتیجه رشد بی ضابطه نرخ ها را بیش از پیش می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ناتوانی مردم در دریافت تسهیلات مسکن به انصراف از خرید خانه و داغ شدن بازار اجاره بها می انجامد، گفت: دولت برای اینکه از تبعات احتمالی این نوع اقدامات جلوگیری کند باید بازار مسکن و تقاضاهای شکل گرفته در آن را مدیریت کند.

    کیان پور با بیان اینکه در حال حاضر کسانی که سال گذشته برای دریافت تسهیلات نزد بانک مسکن سپرده گذاری کرده اند حداکثر 30 درصد قیمت خانه را می توانند با وام بپردازند، افزود: این موضوع خود عاملی برای افزایش رقم اجاره نشینی در سال جاری و سال آتی خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن باید از سوی دولت جدی گرفته شود، گفت: متاسفانه دولت های مختلف تاکنون هر کدام بخشی از این قانون را مدنظر قرار داده اند و اکنون لازم است دولت تمامی بخش های آن را برای ساماندهی بازار مدنظر قرار دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید مسکن در سبدهای مختلف تولید شود، افزود: فعال شدن بازار اجاره داری در شرایط فعلی برای کاهش انباشت تقاضا در حوزه مسکن لازم است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارایه تسهیلات لازم برای سازندگان مسکن خود محرکی برای بهبود وضعیت بازار بوده که دولت می تواند با هدفمند کردن ارایه وام ها به این افراد نتایج بهتری را منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو