عصر بازار

صدور ۸۵۰ میلیون دلار بیمه‌نامه اعتبار صادراتی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از صدور ۸۵۰ میلیون دلار بیمه‌نامه اعتبار صادراتی کوتاه‌مدت خبر داد و گفت: خدمات ویژه‌ای به صادرکنندگان در دوران تحریم ارائه خواهیم داد.

صدور ۸۵۰ میلیون دلار بیمه‌نامه اعتبار صادراتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، افروز بهرامی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه حجم کلی پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتی صندوق ضمانت صادرات ایران در سال 97 با احتساب پوشش‌های در دست اقدام به رقم 2200 میلیون دلاری رسیده است، اظهار داشت: این رقم رشد 25 درصدی نسبت به سال 96 را به ثبت رسانده ضمن اینکه حجم عملکرد پوششی در بخش بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی به 850 میلیون دلار رسیده که رشد 130 درصدی نسبت به سال 96 دارد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها مؤسسه بیمه اعتبار صادراتی در ایران با صدور انواع بیمه‌نامه‌ها و ضمانتنامه‌های اعتباری، نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند و این در حالی است که هم‌اکنون مشکلات عدیده‌ای در ضوابط بانکی و بیمه‌ای، ناشی از تحریم‌های ناعادلانه مجامع بین‌المللی بروز کرده که تأثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشورمان با بازارهای خارجی ایجاد نموده است.

    وی تصریح کرد: بر این اساس قرارداد اتکایی با کنسرسیومی از معتبرترین شرکت‌های بیمه اتکایی جهان به رهبری مونیخ‌ری برای اولین‌بار در طول فعالیت صندوق در 20 سال گذشته منعقد شده که یکی از دستاوردهای منحصر به فرد به شمار می‌رود.

    به گفته بهرامی، قرارداد اتکایی مشارکت با بزرگترین بیمه اتکایی جهان، به منزله مُهر تائید بر فرآیندهای اعتبارسنجی صندوق و پذیرش خودکار درصدی از ریسک‌های صندوق توسط شرکت‌های مزبور است.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: طراحی محصولات جدید و تنوع‌بخشی خدمات، متناسب با نیازهای روز صادرکنندگان، تلاش برای فعال‌سازی مجدد خطوط اعتبار خریدار و ساده‌سازی و ارتقای کیفیت متون ضمانتنامه‌های اعتباری، از جمله دستاوردهای صندوق ضمانت صادرات ایران است.

    وی ادامه داد: شرکت‌های معتبر در کشورهای هدف، شناسایی و به صادرکنندگان معرفی شده‌اند ضمن اینکه ظرفیت‌سازی جدید برای تسهیل تجارت خارجی با همکاری مؤسسات همتا انجام شده است.

    وی ارائه خدمات به صادرکنندگان در بستر الکترونیک را از جمله خدماتی دانست که به صادرکنندگان ارائه می‌شود و گفت: تلاش داریم چتر بازاریابی و توسعه شبکه کارگزاری را گسترش دهیم و به کاهش رتبه ریسک ایران و جذب فاینانس خارجی کمک نمائیم.

    بهرامی از اخذ مصوبه اولیه تأسیس شعب در خارج از کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به صادرکنندگان در دوران تحریم نیز در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا از صادرکنندگان در دوران تحریم حمایت کنیم.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی