عصر بازار

رئیس کمیته امداد خبر داد:

پرداخت سبد کالا به عنوان عیدی مددجویان تا هفته آینده

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد از پرداخت سبد کالا با مبلغ ۲۰۰هزار تومان و به صورت نقدی به عنوان عیدی مددجویان تا هفته آینده خبر داد.

پرداخت سبد کالا به عنوان عیدی مددجویان تا هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، پرویز فتاح ، رئیس کمیته امداد امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد یکساله این نهاد ،اظهار داشت: سال سختی را به پایان می بریم اما با برنامه ریزی انجام شده و همیاری دولت و مجلس ما وظایفمان را توانستیم به نتیجه برسانیم.

    وی ادامه داد: ما در چارچوب نظام حرکت می کنیم امداد سعی کرده در مشکلات در کنار ملت باشد. بنده با همه این شرایط امیدواریم و اقشار ضعیف مورد حمایت نظام هستند اما مسیر سختی پیش رو داریم.

    وی ادامه داد: یارانه دیشب پرداخت شد و پرونده مستمری 97بسته شد.

    فتاح با اشاره به توزیع سبد کالا،گفت:سبد کالا به عنوان عیدی آخر سال است و رئیس جمهور دستور دادند و امیدواریم تا یک هفته آینده برای هر خانواده امداد و بهزیستی پرداخت می شود.

    وی اضافه کرد:در بودجه سال 97 با تخصیص که دیروز اعلام شد از مجموع ردیف ها و تبصره 14 بیش از 95 درصد بودجه ما محقق شده است.

    فتاح با بیان اینکه 1400 میلیارد تومان ردیف وام داشته‌ایم و 97 درصد آن جذب شده است، گفت: بیش از 110 هزار فقره وام پرداخت کرده‌ایم.

    وی با اشاره به پرداخت وام روستایی به مددجویان خاطرنشان کرد: امسال توانسته‌ایم 470 میلیارد تومان در این خصوص جذب و پرداخت کنیم که برای سال آینده نیز 2 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

    رئیس کمیته امداد با اشاره به کمک‌های مردمی به این نهاد بیان داشت: کمک‌های مردمی 35 درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است ضمن اینکه گزارشی که راجع به جشن نیکوکاری داشتیم رشد 50 درصدی را نشان می‌دهد.

    فتاح با اشاره به امدادرسانی کمیته امداد در زلزله کرمانشاه بیان داشت: کمیته امداد در زلزله کرمانشاه کاملاً به تعهد خود عمل کرد و تاکنون 5200 واحد مسکونی تحویل داده شده و 200 واحد باقیمانده نیز تا خرداد ماه به اتمام می‌رسد و مددجویان بدون اینکه مبلغی را پرداخت کرده باشند در این منازل استقرار پیدا می‌کنند.

    وی در خصوص پرداخت وام ضروری به مددجویان اضافه کرد: این مبلغ 5 میلیارد تومان است که 1500 میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم و صف وام ضروری را برداشته‌‌ایم ضمن اینکه حدود 300 هزار فقره وام امسال پرداخت شده است و صف جهیزیه نیز نداریم.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سرانه مستمری از اول فروردین اضافه می‌شود، یادآور شد: کمیته امداد قانون بازنشستگی را به طور کامل اجرا کرده است ضمن اینکه در سال جاری بنده 45 سفر استانی داشتم.

    فتاح با بیان اینکه ردیف اصلی بودجه کمیته امداد 15 درصد و بودجه تبصره 14، 20 درصد اضافه شده است، یادآور شد: از فروردین سال آینده مستمری مددجویان 20 درصد اضافه خواهد شد و وام اشتغال از 1400 میلیارد تومان امسال به 3400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

    وی با اشاره به درآمدهای حاصل از کمک‌های مردمی خاطرنشان کرد: درآمد مردمی برای سال 98، 40 درصد اضافه کرده‌ایم و به عدد 2800 میلیارد تومان می‌رسیم ضمن اینکه سود کارمزد وام‌های اعطایی نیز از ابتدای فروردین ماه صفر خواهد شد.

    رئیس کمیته امداد با اشاره به تأمین مسکن برای مددجویان افزود: مسکن جامعه هدف کمیته امداد را حل می‌کنیم و تمام ایتام صاحب خانه می‌شوند و مسکن مددجویان روستایی نیز به طور کامل حل می‌شود و برای مددجویان ساکن شهرها نیز مشکل رهن و اجاره آنها حل خواهد شد و در سال آینده جامعه هدف این نهاد مشکل مسکن نخواهند داشت.

    فتاح با اشاره به توافق‌های صورت گرفته بین کمیته امداد و سازمان برنامه و بودجه، خاطرنشان کرد: 5 هزار مسکن برای مددجویان خراسان جنوبی، هزار مسکن برای ایتام، 6 هزار مسکن برای مددجویان سیستان و بلوچستان و 5 هزار مسکن برای جنوب کرمان و در مجموع 17 هزار سهم در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه به توافق رسیدیم که سال آینده تحویل خواهد شد. ضمن اینکه 6500 واحد نیز می‌سازد و در شهریور ماه سال آینده تحویل خواهد داد.

    وی با بیان اینکه بیمه درمان مددجویان به بیمه سلامت واگذار شده است، گفت: ردیف اعتباری مربوطه جابه‌جا شده و تمام افراد تحت پوشش در شهر و روستا بیمه سلامت می‌‌شوند.

    رئیس کمیته امداد در پاسخ به سوالی در خصوص عدم پرداخت عیدی به مددجویان خاطرنشان کرد: قبلاً مبلغ صد هزار تومان به مددجویان عیدی پرداخت می‌شد اما امسال پرداخت به صورت سبد کالای 200 هزار تومانی است که این میزان دو برابر عیدی سال گذشته است.

    فتاح درباره فروش ساختمان سوهانک کمیته امداد یادآور شد: مبلغ 300 میلیون تومان را به صورت نقدی و پیش‌پرداخت دریافت کردیم و تصمیم گرفته شد که هر 6 ماه یکبار نیز یک چک صد میلیارد تومان به کمیته امداد پرداخت کند که نوبت بعدی چک تیر ماه سال آینده است و ما نیز 400 میلیارد تومان از آن را در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کردیم.

    وی در خصوص میزان صدقات جمع‌آوری شده خاطرنشان کرد: امسال 450 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کرده‌ایم و بقیه کمک‌های مردمی همه جزو صدقات است اما آنچه که از صندوق‌ها جمع‌آوری شده است 350 میلیارد تومان است ضمن اینکه در بخش انفاقات مردمی نیز 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه 620 هزار خانواده جدید به مددجویان این نهاد اضافه شده است، تصریح کرد: اکنون استان‌ها اعلام کردند که هیچ پشت نوبتی برای ورود به کمیته امداد نداریم ضمن اینکه برای سال آینده و در مصوبه تبصره 14 مجلس اجازه داده است تعدادی را به مددجویان اضافه کنیم که هنوز میزان آن مشخص نیست.

    فتاح با بیان اینکه در مجموع 2 میلیون و 100 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 20 درصد خدمات کمیته امداد برای افراد غیرمددجو بوده است که امسال این میزان به 30 درصد افزایش پیدا کرد و ممکن است سال آینده این درصد بیشتر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی