عصر بازار

معاون سازمان امور مالیاتی:

۹۷ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی وصول شد

عصر اعتبار- معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: تا ۲۱ اسفند ۹۷، بیش از ۹۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مالیات‌ها وصول شده و تلاش می‌کنیم تا رقم ۱۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب نیز محقق شود.

۹۷ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی وصول شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، نادر جنتی با اشاره به وضعیت درآمدهای مالیاتی آخر سال، اظهار داشت: تمامی همکاران در سازمان مالیاتی که در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند، با همکاری مؤدیان و دیگر نهادها به دنبال وصول این درآمدها بوده و تا کنون بالغ بر 96 هزار و 600 میلیارد تومان تا تاریخ 21 اسفند 97 وصول شده است.

    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با تأکید بر اینکه رقم مصوب درآمدهای مالیاتی طبق قانون بودجه سال 97 بالغ بر 112 هزار و 800 میلیارد تومان است‌،گفت: تمام تلاش‌ها تا تحقق 100درصدی در روزهای پایانی سال ادامه دارد.

    وی افزود: تا کنون 84 درصد از این درآمدها محقق شده که سهم مالیات‌های مستقیم حدود 54 هزار میلیارد تومان و مالیات بر ارزش افزوده حدود 42 هزار میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال نیز بتوان 100 درصد درآمدها را وصول کرد.

    جنتی در مورد مالیات بانک مرکزی نیز گفت:‌ در حال حاضر نزدیک به 6 هزار و 500 میلیارد تومان مالیات عملکرد سال 96 بانک مرکزی وصول شده است. با این حال 4 هزار و 500 میلیارد تومان مالیات علی‌الحساب یک دوازدهم بانک مرکزی به دلیل وجود ابهامات قانونی پرداخت نشده و در حال مذاکره با آنها جهت پرداخت مبلغ مذکور هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی