عصر بازار

آلمانی‌ها در سال چه قدر کار می‌کنند؟

عصر اعتبار- میزان ساعت کاری شاغلین در بزرگترین اقتصاد اروپایی به بالاترین سطح تاریخ خود رسید.

آلمانی‌ها در سال چه قدر کار می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، 10 سال پس از پایان بحران مالی جهانی، آن طور که مؤسسه تحقیقات اشتغال آلمان گزارش داده است، تعداد ساعت کاری افراد شاغل آلمانی در سال 2018 با افزایش 1.4 درصدی در مقایسه با سال قبل به 61.1 میلیارد ساعت در سال 2017 رسید. رکورد قبلی مربوط به سال 1991 با 60.3 میلیارد ساعت در سال بود.

    انزو وبر، مدیر این مؤسسه گفت: سال گذشته از نظر میزان اشتغال نیز یک موفقیت بزرگ برای آلمان بود به گونه‌ای که شمار شاغلان با رسیدن به 44.8 میلیون نفر در سال 2018 به بالاترین سطح تاریخ خود رسید. با این حال مقایسه ساعت کاری آلمانی‌ها با دیگر کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد آلمانی‌ها بسیار کمتر از برخی کشورها کار می‌کنند.

    به گفته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، مکزیکی‌ها با متوسط 2257 ساعت کار در سال، بیش از سایر مردم جهان کار می‌کنند و پس از آن‌ها یونانی‌ها با 2018 ساعت در جایگاه دوم و کره جنوبی با 1963 ساعت کار در سال در جایگاه سوم قرار دارد.

    با وجود کاهش رشد اقتصادی آلمان و کاهش حجم صادرات این کشور، آلمان کماکان یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان را دارد. کارستن برژسکی، کارشناس مسائل اقتصادی آلمان با بیان این‌که وضعیت اقتصادی این کشور بهتر از چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد، افزود: هیچ کدام از مبانی سنتی اقتصادی آلمان وارد رشد منفی نشده‌اند و این مساله نشان می‌دهد علی‌رغم دشواری‌های ایجاد شده برای بخش صنعت و خدمات آلمان، این کشور از بنیه‌های نیرومندی برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی