عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به لرستان

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به لرستان خبر داد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به لرستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از تصمیمات گرفته شده در این جلسه این بوده است که کارگروه ویژه توسط وزارت کار و استانداری لرستان برای حل مشکلات حوزه کار و امور اجتماعی استان تشکیل شود.

    وی با بیان این مطلب که استان لرستان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است، تصریح کرد: از محل منابع اشتغال‌‎ زایی کشوری علاوه بر منابع استان 100 میلیارد تومان منابع به استان لرستان اختصاص داده شد، که این منابع در حوزه‌های گیاهان دارویی، گردشگری، آی‌تی، سنگ و دام سبک است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستمزد سال 98 عنوان کرد: جلسات زیادی بین نمایندگان شرکت‌ها و جامعه کارگری توسط وزارت کار برگزار شده است که در این جلسات نظرات دو گروه به یکدیگر نزدیک شده و احتمالاً در جلسه آینده که تا قبل از پایان سال جاری برگزار می‌شود تصمیم نهایی در مورد رشد حداقل حقوق گرفته خواهد شد.

    استاندار لرستان: 100 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به استان اختصاص یابد

    به گزارش ایسنا، سیدموسی خادمی استاندار لرستان در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان این مطلب که  ضروری است، 100 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به استان اختصاص یابد. اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند که موانع اجرای طرح‌ها را برطرف کنند تا سرمایه‎گذار بدون دغدغه کارش را انجام دهد و طرح‌ها به دلیل کم کاری ما دچار توقف نشود.

    استاندار لرستان با اشاره به تسهیلات روستایی و عشایری، افزود: در این راستا جزو استان‌های هستیم که در جذب منابع خوب عمل کرد اما تغییری در نرخ بیکاری به وجود نیاورده اما بی‎‎‌تاثیر هم نبوده و کمک کرده وضع از این بدتر نشود.

    خادمی تصریح کرد: برآورد اولیه که از این طرح‌ها به عمل آمده نشان داد 80 درصد طرح‎ها در مسیر قرار گرفته‎اند، ولی تعدادی از آنها هنوز به بهره‎برداری نرسیده و برخی دیگر از طرح‎ها نیز با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو شدند که در عدد این طرح‌ها باید تغییر ایجاد شود.

    وی خاطرنشان کرد: تسهیلات روستایی و عشایری کار خوبی است که امید می‌رود همین ‎ طور ادامه پیدا کند.

    استاندار لرستان اضافه کرد: مدل توزیع اعتبارات بر اساس نرخ جمعیت و بیکاری بوده اما فرمول دقیقی برای استان ما نبوده چون جزو استان‎های با جمعیت روستایی بالا هستیم و در نرخ بیکاری جزء 6 استان آخر هستیم که سهم ما باید بیش از این باشد.

    خادمی بیان کرد: امید می‌رود این در توزیع جدید جبران شود و از مازاد سهمیه استان‎ها از محل توزیع نشده 100 میلیارد تومان اعتبار اشتغال‎زایی در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و... اختصاص یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی