عصر بازار

استفاده ازطرح‌های نوآورانه برای کاهش شکاف حق بیمه واقعی ثالث

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بیمه تجارت نو می‌گوید راه کاهش شکاف موجود بین نرخ واقعی حق بیمه ثالث با حق بیمه دریافتی، افزایش انفجاری این حق بیمه نیست و باید از طرح‌های نوآورانه در این رابطه استفاده کرد.

استفاده ازطرح‌های نوآورانه برای کاهش شکاف حق بیمه واقعی ثالث
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مهدی سامری درباره فاصله 26 درصدی نرخ حق بیمه دریافتی شرکت‌ها از بیمه گذاران رشته ثالث با نرخ واقعی آن، اظهار داشت: راه پُر کردن شکاف ارزشی که موجب زیان شرکت‌های بیمه شده از محل ثالث شده، افزایش انفجاری حق بیمه نیست.

    وی با بیان اینکه، بخشی از این فاصله باید با طرح‌های جایگزین کم شود، ادامه داد: تمام این فاصله نرخ واقعی تا نرخ کنونی، ناشی از خسارت پرداختی و ارزش بیمه نیست بلکه بخشی از آن نیز ناشی از تخلفات سازمان یافته است.

    عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه با اشاره به اظهارات رییس کل بیمه مرکزی مبنی بر اینکه 20 درصد از خسارت های پرداختی شرکت های بیمه غیرواقعی و ساختگی است، اظهار داشت: بخش بزرگی از خسارت‌هایی که شرکت‌های بیمه در حال حاضر می‌پردازند ناشی از تخلفات باندهای سازمان یافته است.

    سامری ادامه داد: از سوی دیگر نرخ حق بیمه ثالث کنونی متناسب با نوع کاربری خودرو، مانند خودروهای عمومی یا پرتردد یا خودروهای کم تردد و غیرعمومی نیست.

    وی خواستار آن شد که نرخ گذاری برای بیمه های شخص ثالث خودروها با توجه به نوع کاربری، سن مصرف کننده و به شکل پلکانی یا پرداخت تجمیعی تعیین شود.

    عضو هیات مدیره بیمه تجارت نو درباره پرداخت تجمیعی حق بیمه ثالث توضیح داد: فرض کنید فردی علاقه مند به خرید 5 ساله بیمه شخص ثالث خود باشد، باید بتواند به عنوان مثال حق بیمه 2 ساله خود را پرداخت کند و مابقی را نیز طی سه سال بعد پرداخت کند. میزان عدم خسارت این فرد می‌تواند به شکلی باشد که شاید اصلا نیازی به پرداخت حق بیمه سال پنجم را نداشته باشد. از سوی دیگر اجرای این طرح‌ها باعث افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری رشته بیمه ثالث خواهد شد.

    عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در عین حال مواج بودن مشتری در خرید بیمه شخص ثالث از شرکت‌های مختلف را مثال زد و گفت: بیمه‌گذاران شخص ثالث ممکن است هر سال بیمه خود را از یکی از شرکت‌ها خریداری کنند که این موضوع هزینه های جذب و نگهداری مشتری را بالا می برد اما می‌توان با اجرای برنامه‌های نوآورانه در زمینه حفظ مشتری، هزینه سازمان‌های را کاهش داد.

    سامری خاطرنشان کرد: برای کاهش فاصله 26 درصدی نرخ واقعی حق بیمه ثالث با حق بیمه دریافتی، می‌توان از مسیرهای دیگری و با استفاده از برنامه‌های مدون و همه جانبه ظرف مدت 5 سال استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی