عصر بازار

تاثیر کم لایحه مالیاتی ترامپ بر جیب مردم آمریکا

عصر اعتبار- یک نظرسنجی جدید دریافته است تنها یک پنجم مردم امریکا معتقدند لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ باعث پس‌انداز بیشتر درآمدهای مشمول مالیات آن‌ها خواهد شد.

تاثیر کم لایحه مالیاتی ترامپ بر جیب مردم آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط این خبرگزاری هم چنین نشان می‌دهد اکثریت شرکت‌کنندگان، لایحه کاهش مالیاتی را دستاوردی کافی برای انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات سال 2020 میلادی نمی‌دانند. این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا اصرار دارد با اجرایی شدن این قانون، آمریکایی‌ها مالیات کمتری می‌پردازند.

    طبق نتایج این نظرسنجی، 21 درصد شرکت کنندگان انتظار داشته‌اند که مالیات کمتری بپردازند، 27 درصد گفته‌اند نسبت به سال گذشته مالیات بیشتری خواهند پرداخت، 27 درصد معتقد بوده‌اند که این لایحه تأثیری بر مالیات پرداختی ندارد و 24 درصد نیز اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.

    در این نظرسنجی، 1755 مودی مالیاتی شرکت کرده‌اند که 1439 نفر از آنها اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کرده‌اند.

    آن طور که سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرده است، مالیات بر درآمد 16.9 درصد از درآمد مالیاتی دولت آمریکا را تشکیل می‌دهد که بیشتر از متوسط 13.5 درصدی کشورهای عضو این سازمان است.

    لایحه کاهش مالیاتی در داخل آمریکا با انتقادات گسترده‌ای به ویژه از جانب حزب دموکرات مواجه است. به گفته میشائل پترسون- رئیس بنیاد پترسون- تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته تأیید می‌کند که صدمات بزرگی از لایحه مالیاتی و مخارج ایجاد شده است. او که مجموعه‌اش طرفدار محافظه کاری در اقتصاد است افزود: این بدهی بالا و رو به افزایش به دلیل آن که به اقتصاد ما لطمه می‌زند، مساله مهمی است. در زمان نرخ بیکاری پایین و توسعه اقتصادی باید گام‌های معقول برای قرار دادن بدهی در مسیری با ثبات برداریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی