عصر بازار

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاییان

عصر اعتبار- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور با بیان اینکه دولت در زمینه اشتغال گام‌های خیلی خوبی برداشته است گفت: مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی در اختیار اشتغال روستاییان و عشایر قرار گرفته است. آمارهای ما نشان می‌دهد این اعتبار می تواند بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده و نرخ بیکاری روستایی را تا ۳ درصد کاهش می دهد.

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاییان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نشست شورای اداری شهرستان دشتی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و نماینده ویژه رییس جمهور پیش از ظهر شنبه 25 اسفند ماه برگزار شد.

    محمد امید با اشاره به اینکه شهرستان دشتی برای من ناشناخته نیست، افزود: در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر تلاش ما این بوده که دیدار مردمی، افتتاح پروژه های صنعتی و ایجاد فرصت های جدید برای استان در این سفر دیده شود.

    وی افزود: برخی از موفقیت های دولت در اقدامات زیرساختی چون آب و برق کارهای ارزشمندی بوده که این خدمات منحصر به منطقه خاصی نیست و دولت در ارائه خدمات به تمام نقاط کشور نگاه کلان خود را حفظ کرده است.

    امید خاطرنشان کرد: در بخش توسعه روستایی، گازرسانی، خدمات IT و ارتباطات بخش قابل توجهی از خدمات در دولت دهم و یازدهم انجام شده است.

    نماینده ویژه رییس جمهور با تاکید بر اینکه در زمینه توسعه روستایی گام های مهمی برداشته شده است، اظهار داشت: یکی از مسائلی که امروز کشور را بیش از هر مسئله ای رنج می دهد مسئله اشتغال است.

    وی با اشاره به اینکه اشتغال و تولید پایه و اساس توسعه هر کشور و منطقه ای است، گفت: دولت در زمینه اشتغال گام های خیلی خوبی برداشته است. مبلغ 1.5 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی در اختیار اشتغال روستاییان و عشایر قرار گرفته است. آمارهای ما نشان می‌دهد این اعتبار می تواند بین 300 تا 350 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده و نرخ بیکاری روستایی را تا 3 درصد کاهش می دهد.

    محمد امید تاکید کرد: در استان بوشهر اقدامات خوبی انجام شده اما متاسفانه تا نقطه مطلوب فاصله داریم، از محل اعتبارات این سفر بخش اشتغال به عنوان محوری‌ترین موضوع مورد توجه باشد که از محل اعتبارات سفر اختصاص یابد.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور اذعان کرد: ما از منابع متعددی در تهران سهم خوبی را برای شهرستان دشتی و شهرستان‌های مجاور در نظر می گیریم؛ همچنین از منابع ویژه اشتغال در پروژه‌هایی که تا اردیبهشت ماه در شهرستان دشتی اجرا شود بخش اشتغال را عهده دار خواهیم شد.

    وی با بیان اینکه به طور قطع هیچ استانی چنین ظرفیت‌هایی را ندارد، ادامه داد: استان بوشهر در حوزه‌های کشاورزی، دریا، انرژی و گردشگری دارای پتانسیل‌های زیادی است که هر کدام از این فاکتورها در صورت مدیریت و استفاده درست می تواند برای توسعه استانی چون بوشهر کافی باشد.

    امید تصریح کرد: لازم است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان بوشهر در بخش انرژی بهره ببریم.

    نماینده ویژه رییس جمهور اذعان کرد: استان بوشهر همواره مورد عنایت ویژه مجموعه دولت و رهبری بوده است و لازمه توسعه و پیشرفت یک برنامه ریزی مدون در راستای شناسایی اولویت‌های استان بوشهر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو