عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت پالادیم روز سه‌شنبه تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و طلا نیز با انتظارات برای عدم تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1588.53 دلار رسید در حالی که اوایل معاملات تا مرز 1591 دلار پیش رفته بود.

    به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در شرکت دیلی فارکس، تقاضای بالا عامل اصلی افزایش قیمت پالادیم است و تا زمانی که مشکل کمبود عرضه ادامه دارد، این وضعیت به قوت خود باقی می‌ماند.

    قیمت پالادیم که در تولید کاتالیزورهای کاهش آلودگی خودرو به کار می‌رود، از اواسط اوت گذشته حدود دو برابر افزایش یافته و از ابتدای سال 2019 تاکنون حدود 26 درصد رشد کرده است.

    در این بین، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.3 درصد افزایش، به 1306.76 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا حدود 0.4 درصد رشد کرد و به 1306.80 دلار رسید.

    دلار آمریکا با انتظارات فزاینده برای تسهیل سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود در دو هفته اخیر که روز دوشنبه به آن نزول کرده بود، ایستاد.

    به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس"، طلا رو به افزایش است و عامل اصلی آن، ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا است. تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای عدم افزایش نرخ‌های بهره و رأی بریگزیت نیز ممکن است از افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت حمایت کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا امروز نشست سیاست گذاری دو روزه خود را آغاز کرده و روز چهارشنبه با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، به آن پایان می‌دهد.

    به گفته تحلیلگران، اگر بانک مرکزی آمریکا بیش از حد انتظار سیاست پولی را تسهیل کند، دلار احتمالاً ارزان‌تر خواهد شد. همچنین ابهامات زیادی پیرامون بریگزیت وجود دارد که باعث تقویت تقاضا برای دارایی‌های مطمئن شده است.

    طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی، به پناهگاه مطمئن برای سرمایه گذاری تبدیل می‌شود. ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه حدود 1.1 درصد رشد کرد که بزرگترین افزایش یک روزه از 18 ژانویه بود و علاقمندی بالای سرمایه گذاری به طلا را منعکس کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد افت کرد و به 15.38 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.8 درصد افزایش یافت و به 836.92 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی