عصر بازار

انتقاد آلمان از خسارت‌های آمریکا به اقتصاد جهان

عصر اعتبار- وزیر دارایی آلمان گفت که جنگ تجاری در حال آسیب زدن به اقتصاد جهان است.

انتقاد آلمان از خسارت‌های آمریکا به اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اولاف شولتس در جریان سخنرانی خود در همایش "سیاست جهانی" شهر برلین با انتقاد تلویحی از رویکرد حمایت گرایانه دولت ترامپ گفت: جنگ‌های تجاری که در ماه‌های اخیر و به ویژه بین کشورهای ثروتمندتر شاهد آن بوده‌ایم، فقط منافع کوتاه مدت را در نظر می‌گیرد و در نهایت به اقتصاد همه کشورهای جهان آسیب خواهد زد.

    شولتس افزود: سیاست تجاری در اتحادیه اروپا برای مدت‌های طولانی جزو اولویت‌های اصلی بوده است و معتقدیم که با داشتن یک صدای واحد، موضع بسیار قدرتمندانه‌تری خواهیم داشت.

    لازم به ذکر است که همایش دو روزه سیاست جهانی با شرکت 1600 کارشناس و مقام سیاسی از 120 کشور و در 60 نشست تخصصی در برلین از دیروز آغاز شده است.

    این نشست بر اجرایی شدن راهکارهای گروه 20 برای دستیابی به توسعه پایدار، زیرساخت‌های مالی، معماری مالی، مقابله با تغییرات آب و هوایی، بهینه شدن سرمایه گذاری، بهبود نظام شغلی و آموزشی، سیاست گذاری برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و مقابله با پیامدهای منفی ناشی از سالمندی جمعیت برگزار شده است.

    اختلافات بین آمریکا و آلمان در هفته‌های اخیر بالا گرفته است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اخیراً گفته است که اظهارات دولت آمریکا مبنی بر تهدید خودروسازی بی ام و برای امنیت ملی آمریکا شوک‌آور بوده است.

    وی افزود: بزرگ‌ترین کارخانه تولید بی ام و نه در باواریای آلمان که در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی