عصر بازار

امام‌جمعه موقّت تهران:

دست‌های فاسد و فاسقی که در اقتصاد ملّی رخنه می‌کنند، باید قطع شود

عصر اعتبار- امام‌جمعه موقّت تهران گفت: سالی که با نام امیرالمومنین(ع) در ولادت خجسته آن حضرت آغاز شد نویدبخش بشارت‌ها و فرصت‌هاست.

دست‌های فاسد و فاسقی که در اقتصاد ملّی رخنه می‌کنند، باید قطع شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجّت‌الاسلام محمّدجواد حاج‌علی‌اکبری امام‌جمعه موقّت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز (9 فرودین) تهران با تبریک سال نو، روز 12 فروردین و تولد جمهوری اسلامی را روز باشکوه و سرنوشت‌ساز و کم‌تر قدرشناخته دانست و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند، صبحگاه 12 فروردین که نخستین روز حکومت الله بر جهان است از بزرگترین اعیاد ملّی و مذهبی ماست.

    امام جمعه موقّت تهران با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در جوار بارگاه نورانی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) گفت: سخنرانی‌های ابتدای هر سال رهبر انقلاب یک سخنرانی متقاوت، الهام‌بخش و راهبردی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. این سخنرانی برای جامعه جوان و مدیران و مسئولان و همه الهام‌بخش است. باید با مراجعه به آن، برداشت کنیم و مسیر خود را انتخاب کنیم و مراقب باشیم به فراموشی سپرده نشود. آنچه از این سخنرانی استفاده می‌شود، مسئله اراده ملّی ما ایرانیان است.

    اهم اظهارات خطیب نمازجمعه تهران به شرح زیر است:

    *برنامه دشمن، ضربه زدن به اراده ملّی ما است، انتخاب شعار سال، یکی از روش‌های عالمانه و کارشناسانه برای تقویت اراده ملّی ماست که خواسته‌ها و آروزهای عمومی را در یک نکته اصلی تجمیع می‌کند تا ملّت عزیز ما بتواند قدم‌های بلند را به سوی روزهای بهتر بردارند. رهبر حکیم انقلاب، سال‌ها پیش دست دشمن را خواند و نسخه اقتصاد مقاومتی را پیش روی ما قرار دادند و برای تبدیل آن به گفتمان غالب، ارکان و لوازم آن را به ‌عنوان شعار هر سال تبدیل کردند.

    *رونق تولید، به منزله روح اقتصاد مقاومتی است، با این نام‌گذاری برخورد شعاری نکنیم و اقدامات عالمانه داشته باشیم و همه امکانات را برای تحقق این شعار بسیار مهم و حساس در دستور کار همه قرار گیرد.اگر تولید رونق بگیرد،  هم کالا افزایش پیدا می‌کند و با قحطی مقابله می‌شود، هم تورم کنترل می‌شود و کاهش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود و هم وابستگی ما به کالاهای خارجی کاهش پیدا می‌کند. همچنین نیاز ما به ارز خارجی کاهش پیدا می‌کند و اشتغال جوانان تقویت می‌شود و بیکاری نیز مهار می‌شود.

    * رونق تولید، زمینه پیشرفت در همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند، تحقق شعار سال 98، درآمدهای عمومی و درآمد دولت را افزایش می‌دهد و امید به آینده را در نسل جوان تقویت می‌کند. همچنین زمینه صادرات فراهم می‌شود و سرمایه‌های خارجی را آسان‌تر جذب می‌کند. اقتصاد با رونق تولید است که در برابر تحریم‌ها و تکانه‌های خارجی و خصومت دشمنان، مقاوم می‌شود و استقلال آن تأمین می‌شود. مهم‌ترین ظرفیت کشور ما، نیروی انسانی تربیت‌شده‌ای است که جزء رویش‌های انقلاب است. علاوه بر این، امکانات زیرساختی خوبی وجود دارد که در پهنه عمومی کشور فراهم است. همچنین نیاز داریم به انسجام ملّی و وحدت سراسری برای اینکه به چنین هدفی دست پیدا کنیم.

    * موانعی برای تحقق شعار سال وجود دارد که باید با آن‌ها بجنگیم، برخی موانع فرهنگی وجود دارد؛ مثل تبلی و مصرف‌گرایی و گرایش به کالاهای خارجی و احتکار خانگی و خلاءهایی که در ارتبط با مهارت‌ها داریم. همچنین در بخش‌های گوناگون مشکلات ساختاری و مدیریتی داریم که آن‌ها را هم باید برطرف کنیم. قوانین دست و پا گیر را باید حذف و نظام بانکی را اصلاح کنیم.

    * با ثروت‌های بادآورده و حرام باید جدی‌تر از قبل مبارزه شود و دست‌های فاسد و فاسق که در اقتصاد ملّی رخنه می‌کنند و به نیابت از دشمن، علیه اقتصاد ما نقش‌آفرینی می‌کنند، قطع بشود تا مسیر برای شکوفایی و تولید باز شود. همچنین باید با واردات بی‌رویه و غیرضروری مقابله بشود و با استفاده شایسته‌ و افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌ها، بتوانیم در ارتباط با شعار سال، قدم‌های بزرگی را برداریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو